Reklama

Co trzeci Polak uważa, że centrów handlowych jest za dużo

Choć niemal połowa jest przeciwnego zdania, to wyraźnie widać, że rola i znaczenie centrów handlowych się zmienia. Spada liczba wizyt, a pierwsze duże galerie już zostały zamknięte.

Publikacja: 01.04.2025 04:48

Co trzeci Polak uważa, że centrów handlowych jest za dużo

Foto: Adobe Stock

Wyjątkowo dotkliwym ciosem dla centrów handlowych była pandemia. Od tego czasu trwa odbudowywanie ruchu w tego typu placówkach, ale z różnym efektem. W wyniku zmian w zachowaniach zakupowych już 36,4 proc. respondentów uważa, że w obecnej sytuacji gospodarczej czy społecznej w Polsce jest za dużo galerii i centrów handlowych – wynika z badania dla agencji Hybrid Europe, którego wyniki „Rzeczpospolita” poznała pierwsza.

Autorzy badania zauważają, że w ten sposób wypowiadają się przede wszystkim osoby w wieku 45–54 lata (wśród nich – to 44,8 proc.), z miesięcznymi dochodami netto powyżej 9 tys. zł (50 proc. takich odpowiedzi) oraz z miejscowości od 200 tys. do 499 tys. mieszkańców (48,3 proc.).

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Atom w Koninie, czyli Grupa Polsat wabi inwestorów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Raporty ekonomiczne
Raport PIE: polski przemysł motoryzacyjny hamuje coraz ostrzej
Raporty ekonomiczne
Polska jest potęgą w produkcji zniczy. Na świecie wyprzedza nas tylko jeden kraj
Raporty ekonomiczne
Ukraińska gospodarka z niedoborem pracowników. To także problem polskich firm
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Raporty ekonomiczne
Miasta widma w Polsce? Za 20 lat będzie brakować kupujących mieszkania
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama