Luka kompetencyjna blokuje AI. To problem administracji publicznej

Największym wyzwaniem dla wdrożeń sztucznej inteligencji w sektorze publicznym jest brak odpowiedniej wiedzy i umiejętności. Aż 86 proc. urzędników wskazuje ten czynnik jako istotną przeszkodę – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.

Publikacja: 02.05.2025 04:56

Luka kompetencyjna blokuje AI. To problem administracji publicznej

Foto: Adobe Stock

Tylko 3 proc. osób pracujących w sektorze publicznym określa swój poziom wiedzy na temat AI jako zaawansowany. Co więcej, aż 80 proc. badanych nigdy nie brało udziału w szkoleniach z tego zakresu – wynika z najnowszych analiz rządowego Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych. Dane są alarmujące, bo pokazują, że choć potencjał AI rośnie, to luka kompetencyjna w administracji jest znaczącym hamulcem w skutecznym wdrażaniu tej technologii.

Co blokuje rozwój AI?

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Europejski biznes musi przyspieszyć z AI. Polska ma potencjał, ale brakuje odwagi
Raporty ekonomiczne
Bot prezesem? AI już podejmuje kluczowe decyzje
Raporty ekonomiczne
Rośnie optymizm małych i średnich firm. Nastroje jednak dalekie od euforii
Raporty ekonomiczne
Praca cudzoziemców: mniej patologii, ale może być drożej
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Raporty ekonomiczne
Przedsiębiorcy nie wiedzą, co robi ich rzecznik