Aktualizacja: 08.05.2025 10:08 Publikacja: 08.05.2025 04:45
Foto: Adobe Stock
Jest wyczekiwany przełom w rządowych inwestycjach drogowych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zadeklarowała, że będzie spełniać żądania branży budowlanej: w ogłoszonym właśnie przetargu na budowę fragmentu autostrady A2 w woj. lubelskim ma po raz pierwszy wykluczyć firmy spoza UE. Polscy wykonawcy oskarżają je o nierówną konkurencję. Twierdzą, że wygrywają przetargi dzięki przewadze w dostępie do taniego kapitału, a zyski transferują do rodzimych krajów. Obecnie firmy azjatyckie realizują w ramach rządowego programu drogowego dziewięć kontraktów wartych 7,3 mld zł. To 11 proc. wartości wszystkich bieżących umów na budowę szybkich dróg w Polsce. Obejmują realizację 179 km dróg ekspresowych i autostrad.
Nigdy jeszcze na światowych rynkach surowcowych nie było tyle zamieszania. Czy światowa wojna handlowa zmieni si...
Na kwietniowy spadek liczby ofert pracy na największych portalach rekrutacyjnych mogły wpłynąć zmiany w branżach...
Globalne firmy energetyczne wykorzystują elementy sztucznej inteligencji do automatyzacji, analizy i predykcji....
Systemy służące automatyzacji i technologie AI mogą znacząco usprawnić działanie poszczególnych sfer funkcjonowa...
Sezon dotacji dla firm zasilanych z Funduszy Europejskich rozkręca się niemrawo. Na horyzoncie połowa roku, a wi...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas