Aktualizacja: 15.05.2025 05:57 Publikacja: 08.05.2025 04:45
Foto: Adobe Stock
Jest wyczekiwany przełom w rządowych inwestycjach drogowych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zadeklarowała, że będzie spełniać żądania branży budowlanej: w ogłoszonym właśnie przetargu na budowę fragmentu autostrady A2 w woj. lubelskim ma po raz pierwszy wykluczyć firmy spoza UE. Polscy wykonawcy oskarżają je o nierówną konkurencję. Twierdzą, że wygrywają przetargi dzięki przewadze w dostępie do taniego kapitału, a zyski transferują do rodzimych krajów. Obecnie firmy azjatyckie realizują w ramach rządowego programu drogowego dziewięć kontraktów wartych 7,3 mld zł. To 11 proc. wartości wszystkich bieżących umów na budowę szybkich dróg w Polsce. Obejmują realizację 179 km dróg ekspresowych i autostrad.
Choć na portalach rekrutacyjnych przybywa ogłoszeń z widełkami płacowymi, a do ich publikacji zachęcają nowe reg...
500 największych firm w kraju zatrudnia łącznie 1,6 mln osób. Po raz pierwszy od 25 lat najwięcej jest wśród nic...
Pracodawcy coraz chętniej sięgają po kontrakty B2B, pracę tymczasową i outsourcing. Tym bardziej że przybywa fac...
Chętnych na mieszkania nie brak, ale to nie przekłada się na wysyp transakcji. Eksperci mówią o tzw. odroczonym...
Na rynkach eksportowych działa już 46 proc. handlowców online, co oznacza, iż po raz pierwszy jest ich więcej ni...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas