Reklama
Rozwiń
Reklama

Polacy okazują się największymi fanami jadania poza domem

W innych państwach Europy i w USA zdecydowanie więcej osób niż w Polsce woli spożywać wspólne posiłki z domownikami. Na dodatek zwolenników jadania w domu ubywa w najmłodszych grupach wiekowych.

Publikacja: 13.06.2025 04:09

Polacy okazują się największymi fanami jadania poza domem

Foto: Adobe Stock

Słabnąca tradycja wspólnych posiłków w Polsce stawia nowe wyzwania przed branżą restauracyjną, ale też otwiera przestrzeń do rozwijania biznesu. Coraz więcej konsumentów nad Wisłą rezygnuje bowiem z gotowania w domu na rzecz wygodnych rozwiązań, takich jak jedzenie na wynos czy dostawa – wynika z raportu Bain & Company, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

Z badań przeprowadzonych w krajach europejskich oraz w Stanach Zjednoczonych wynika, że codziennie do wspólnej kolacji najczęściej zasiadają Francuzi – robi tak aż 61 proc. badanych mieszkańców kraju nad Loarą. We Włoszech jest to 56 proc., w USA ta liczba spada już do 33 proc. respondentów. Polska na tle badanych krajów wypada najsłabiej, bo jedynie 27 proc. z nas zasiada codziennie do wspólnej kolacji.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Listopad bogaty w dotacje. Są pieniądze na cyfryzację, promocję i wodór
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Raporty ekonomiczne
Polacy wkrótce kupią milion chińskich aut
Raporty ekonomiczne
Biznes nie jest gotowy na cyfrową ochronę „po nowemu"
Raporty ekonomiczne
Brak bezpieczeństwa psychologicznego ogranicza innowacje
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Raporty ekonomiczne
Praca z AI to już niemal codzienność dla polskich Zetek
Reklama
Reklama
Reklama