Aktualizacja: 21.10.2025 00:36 Publikacja: 18.07.2025 04:31
Problem nierentownych kontraktów, podpisywanych przed wybuchem wojny w Ukrainie, pozostaje jednym z największych zagrożeń branży budowy dróg
Foto: Janusz.Stepien
Druga połowa 2025 roku przyniesie przyspieszenie w udostępnianiu kierowcom nowych odcinków szybkich dróg. Z blisko 400 kilometrów, jakie mają być włączone do ruchu w całym 2025 r., w pierwszych sześciu miesiącach otwarto 51 km, w tym strategiczny dla Pomorza 16-kilometrowy fragment Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT) S7 pomiędzy Chwaszczynem a Żukowem, którym samochody pojechały w połowie czerwca. Wcześniej drogowcy oddali obwodnice na drogach krajowych: Strzelec Krajeńskich, Poręby i Zawiercia, Szczecinka oraz Żodynia. Od stycznia do czerwca Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała także dziesięć umów o wartości ponad 2,6 mld zł. Obejmują budowę w sumie 75 km, w tym trzy dotyczą liczących razem 24 km odcinków dróg ekspresowych S8, S 10 oraz S11.
Najczęściej menedżerowie, lecz również wielu specjalistów i właścicieli firm doświadcza w pracy przemocowych rel...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Giełdowi deweloperzy mają za sobą czwarty z rzędu kwartał wzrostu sprzedaży mieszkań. W IV kwartale będą walczyć...
Rząd tłumaczy rekordowy deficyt i dług koniecznością zwiększonych wydatków na obronność. Jednak dane pokazują, ż...
Problem wypalenia zawodowego w branży IT, także w Polsce, wyraźnie się nasila. I to mimo wysokich pensji i elast...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Skumulowany deficyt z ostatnich 12 miesięcy sięga już ponad 300 mld zł i jest wyższy niż limit na 2025 r. Sytuac...
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas