Reklama
Rozwiń
Reklama

Sztuczna inteligencja wspomoże polski eksport. Jaka jest kondycja handlu zagranicznego?

57 proc. eksporterów wprowadzało w ubiegłym roku w swojej działalności innowacje, a jedna trzecia zaczęła wdrażać robotyzację. Jednak głównym elementem konkurowania wciąż pozostaje cena.

Publikacja: 30.07.2025 13:31

Sztuczna inteligencja wspomoże polski eksport. Jaka jest kondycja handlu zagranicznego?

Foto: Adobe Stock


Mimo globalnej niepewności, polski handel zagraniczny ma się nieźle. W okresie styczeń – maj 2025 r. eksport osiągnął wartość 149,1 mld euro i był o 1,6 proc. wyższy niż rok wcześniej. Z kolei import wzrósł o 6,7 proc., sięgając 152,2 mld euro. – Wyraźna poprawa rocznej dynamiki eksportu w maju, przy jednoczesnym utrzymaniu wzrostów w imporcie może świadczyć o poprawie koniunktury u naszych głównych partnerów handlowych – komentuje Piotr Soroczyński, główny ekonomista Krajowej Izby Gospodarczej. Ci ostatni już dziś kupują od nas więcej i najprawdopodobniej składają sporo zamówień do realizacji w kolejnych miesiącach roku, co oznaczałoby utrzymanie korzystnego trendu.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Państwo chce wspomagać budowę domów studenckich
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Raporty ekonomiczne
Polskie firmy tracą specjalistów przez nowe przepisy migracyjne
Raporty ekonomiczne
Po co nam dwie ustawy regulujące najem krótkoterminowy?
Raporty ekonomiczne
Drewno coraz droższe, eksport słabnie. Kryzys w przemyśle drzewnym się pogłębia
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Raporty ekonomiczne
Sklepy zapłacą miliardy. Rząd wprowadza kosztowne zmiany dla handlu
Reklama
Reklama