Reklama

„Podatek od nieufności”. Brak zaufania kosztuje Polskę prawie bilion złotych rocznie

Obawy przed nieuczciwymi kontrahentami sprawiają, że polskie firmy coraz częściej rezygnują z transakcji, które mogłyby przynieść im realne zyski. W skali całej gospodarki oznacza to miliardowe straty i utracone szanse na rozwój.

Publikacja: 08.09.2025 05:01

Mniejsza skłonność do współpracy między firmami zmniejsza liczbę zawieranych umów

Mniejsza skłonność do współpracy między firmami zmniejsza liczbę zawieranych umów

Foto: Adobe Stock

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Dlaczego brak zaufania w polskim biznesie prowadzi do miliardowych strat?
  • Jakie są główne przyczyny spadku zaufania między przedsiębiorstwami w Polsce?
  • W jaki sposób „podatek od nieufności” wpływa na inwestycje i innowacje?
  • Jak zmienia się rola zaufania w biznesie na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat?
  • Jakie znaczenie dla budowania zaufania ma reputacja cyfrowa w XXI wieku?
  • Jakie są skutki rosnącej dezinformacji na społeczny poziom zaufania?
Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
AI zmienia zasady gry w rekrutacji. Jak kandydaci do pracy ją wykorzystują?
Raporty ekonomiczne
Galimatias z deficytem: prawie 98 mld zł poza budżetem
Raporty ekonomiczne
Górnictwo czeka na nowelizację. „Bez niej będzie tsunami”
Raporty ekonomiczne
Wpływy ze składek wyższe niż z podatków. Ile zapłacimy?
Raporty ekonomiczne
Czy wyrok sądu zmieni przyszłość sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama
Reklama