Reklama

Specjaliści już korzystają z AI, lecz boją się jej konkurencji

Niemal każdy profesjonalista chce dziś poszerzać swoje kompetencje w zakresie sztucznej inteligencji. Szybko przybywa też tych, którzy wspierają się nią w pracy.

Publikacja: 15.09.2025 04:40

Niemal każdy profesjonalista chce dziś poszerzać swoje kompetencje w zakresie AI

Niemal każdy profesjonalista chce dziś poszerzać swoje kompetencje w zakresie AI

Foto: Blessed Stock / Adobe Stock

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Jakie znaczenie ma sztuczna inteligencja w pracy dla specjalistów i menedżerów w Polsce i na świecie?
  • Jakie konsekwencje dla rynku pracy wynikają z dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji?
  • Na czym polega obawa pracowników przed możliwym wpływem AI na zatrudnienie?
  • Jakie są przewidywania ekspertów na temat przyszłości zatrudnienia w kontekście rozwoju AI?
Pozostało jeszcze 93% artykułu

Prawie połowa (46 proc.) specjalistów i menedżerów w Polsce wykorzystuje sztuczną inteligencję w pracy a jeszcze więcej, bo 85 proc. z nich chce zdobywać wiedzę i umiejętności w tym zakresie- wynika z badań firmy rekrutacyjnej Hay, które objęły profesjonalistów i pracodawców w 23 krajach na świecie. Polacy nie są jednak najbardziej zdeterminowani do szkoleń AI, bo na świecie średni odsetek chętnych do poszerzania kompetencji sięga 89 proc.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Chłodniejsza końcówka lata na polskim rynku rekrutacji
Raporty ekonomiczne
Popyt rośnie, ceny - nie. Zapowiada się dobra jesień w mieszkaniówce
Raporty ekonomiczne
Tego lata popyt na paliwa płynne był mniejszy niż rok temu
Raporty ekonomiczne
Bot w firmie przynosi wymierne korzyści. Do czego służy agent AI?
Raporty ekonomiczne
Pracownicy nie są gotowi na rewolucję AI. Brak wiedzy i obawy
Reklama
Reklama
Reklama