Reklama

Gry wychodzą z komputerów. Polskie studia podejmują rękawicę

W branży widać ciekawe trendy. Zmienia się sposób pozyskiwania graczy oraz ich oczekiwania. Rośnie też konkurencja. Czy studia znad Wisły mają szansę się przebić ze swoimi produkcjami?

Publikacja: 22.09.2025 04:03

Gry wychodzą z komputerów. Polskie studia podejmują rękawicę

Foto: Adobe Stock

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie zmiany zachodzą na światowym rynku gier i jakie są ich kluczowe przyczyny?
  • Jak polskie studia gier adaptują się do nowych trendów i jakie mają plany rozwoju?
  • Dlaczego „koło zamachowe” jest istotne dla zwiększenia zaangażowania graczy i jakie przynosi korzyści?
  • W jaki sposób mniejsze studia gier znajdują swoje miejsce na globalnym rynku w obliczu rosnącej konkurencji?
Pozostało jeszcze 95% artykułu

Światowy rynek gier jest już większy niż łączne wydatki na streaming wideo, streaming muzyki i bilety do kina. Zmienia się cały ekosystem związany z tą branżą. Już co czwarty gracz poznaje nowe tytuły dzięki rekomendacjom influencerów, a kilkanaście procent za pośrednictwem mediów społecznościowych – wynika z raportu Bain&Company. Rośnie też zaangażowanie graczy: poświęcają coraz więcej czasu na projektowanie własnych postaci czy przedmiotów. A gry coraz częściej „nakładają” się na inne branże. Są traktowane jako baza do seriali, komiksów, filmów, muzyki czy produktów konsumenckich. To świetne koło zamachowe: udane adaptacje mogą zwiększyć liczbę graczy nawet o kilkadziesiąt procent.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Reforma gospodarki opakowaniami pod znakiem zapytania. Biznes liczy na weto prezydenta
Raporty ekonomiczne
Gorączka w najmach. Najlepsze mieszkania znikają w kilka godzin
Raporty ekonomiczne
AI w megafonie. Polskie algorytmy na międzynarodowych dworcach i lotniskach
Raporty ekonomiczne
Tak AI zmienia średnie firmy. Inwestują, zyskują i zatrudniają
Raporty ekonomiczne
Wyprzedaże nie pomogły. Klienci uciekli z galerii handlowych
Reklama
Reklama
Reklama