Reklama

AI wstrząsa rynkiem pracy. Nadchodzi koniec popularnego zawodu?

Niemal trzy czwarte programistów uważa, że sztuczna inteligencja może przejąć „większość”, a nawet „wszystkie” zadania realizowane obecnie przez jeden z działów, które dziś są obecne niemal w każdym biznesie.

Publikacja: 01.10.2025 05:07

Ponad 28 proc. programistów stwierdziło, że AI jest w stanie przejąć całą funkcję marketingową firm.

Ponad 28 proc. programistów stwierdziło, że AI jest w stanie przejąć całą funkcję marketingową firm. To może oznaczać zwolnienia w tym zawodzie

Foto: Shutterstock

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Czy marketingowcy są gotowi zaufać AI w takim samym stopniu jak programiści?
  • Jak AI jest postrzegana na rynku pracy przez przedstawicieli różnych grup wiekowych?
  • Jakie znaczenie ma edukacja w zakresie sztucznej inteligencji dla przyszłości rynku pracy?
Pozostało jeszcze 96% artykułu

Programiści, którzy chyba najlepiej znają potencjał sztucznej inteligencji, nie widzą większych szans dla osób, które mają tę konkretną specjalizację – ich zdaniem boom na AI w pierwszej kolejności może doprowadzić właśnie do likwidacji tego zawodu. Chodzi o pracowników marketingu. Jeśli specjaliści IT mają rację, wkrótce ludzie zajmujący się właśnie tą dziedziną staną się zbędni.

Marketing padnie ofiarą sztucznej inteligencji

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Pracujemy z AI częściej niż Europejczycy. Ale jest duży problem
Raporty ekonomiczne
Paradoks AI. Biznes ufa algorytmom, ale ich nie wdraża
Raporty ekonomiczne
Kaucje: szturmu nie będzie. Producenci napojów i operatorzy się nie spieszą
Raporty ekonomiczne
Dotacyjny październik, czyli całkiem przyjemna jesień dla firm
Raporty ekonomiczne
Powroty do szkół i biur napędziły sprzedaż detaliczną. Konsumpcja w Polsce ma się dobrze
Raporty ekonomiczne
Lista największych płatników CIT. Kto oddaje najwięcej do budżetu?
Raporty ekonomiczne
Paradoks promocji. Dlaczego słabym ogniwem w firmach jest kadra menedżerska?
Raporty ekonomiczne
Sektor finansowy po raz pierwszy raportuje emisje gazów. Zaskakujące wnioski
Reklama
Reklama
Reklama