Reklama

Parki handlowe rozpychają się na rynku kosztem galerii

Część tradycyjnych galerii handlowych znika z miast, ale parki kwitną. Powodem są m.in. zmieniające się oczekiwania klientów, którzy wybierają szybkie zakupy blisko domu. Format parków lubią też deweloperzy i najemcy sklepów.

Publikacja: 02.10.2025 05:03

Ozimska Park Opole

Ozimska Park Opole

Foto: mat.prasowe

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Co przyczyniło się do szybkiego rozwoju parków handlowych w Polsce
  • Dlaczego parki handlowe zdobywają popularność w mniejszych miastach
  • Ile kosztuje najem powierzchni w parkach handlowych
  • W których miastach powstają parki handlowe
Pozostało jeszcze 98% artykułu

Polski rynek handlowy obejmuje trzy podstawowe segmenty: tradycyjne centra, parki handlowe (tu trzy typy: convenience: poniżej 5 tys. mkw. powierzchni najmu, tradycyjne parki od 5 tys. do 9,99 tys. mkw. i big-boxy z co najmniej 10 tys. mkw.) oraz centra wyprzedażowe. W sumie to już 14,7 mln mkw. powierzchni handlowej, z czego na parki pod koniec I półrocza tego roku przypadało 3,65 mln mkw. – podaje firma doradcza Emmerson Evaluation w najnowszym raporcie, który „Rzeczpospolita” publikuje pierwsza. To właśnie segment parków handlowych rozwijał się najszybciej w ostatnich latach.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Polskie sklepy stawiają na sztuczną inteligencję
Raporty ekonomiczne
Włączają się kolejne silniki polskiego wzrostu gospodarczego
Raporty ekonomiczne
Obligacje rządzą w TFI, a które towarzystwo rządzi obligacjami?
Raporty ekonomiczne
Biznes wdraża AI, ale nie wie po co. Polacy wierzą w „centralny mózg” i dane z podsłuchów
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Raporty ekonomiczne
Kariera w ESG - dobra oferta dla optymistów z misją
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama