Reklama

Parki handlowe rozpychają się na rynku kosztem galerii

Część tradycyjnych galerii handlowych znika z miast, ale parki kwitną. Powodem są m.in. zmieniające się oczekiwania klientów, którzy wybierają szybkie zakupy blisko domu. Format parków lubią też deweloperzy i najemcy sklepów.

Publikacja: 02.10.2025 05:03

Ozimska Park Opole

Ozimska Park Opole

Foto: mat.prasowe

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Co przyczyniło się do szybkiego rozwoju parków handlowych w Polsce
  • Dlaczego parki handlowe zdobywają popularność w mniejszych miastach
  • Ile kosztuje najem powierzchni w parkach handlowych
  • W których miastach powstają parki handlowe
Pozostało jeszcze 98% artykułu

Polski rynek handlowy obejmuje trzy podstawowe segmenty: tradycyjne centra, parki handlowe (tu trzy typy: convenience: poniżej 5 tys. mkw. powierzchni najmu, tradycyjne parki od 5 tys. do 9,99 tys. mkw. i big-boxy z co najmniej 10 tys. mkw.) oraz centra wyprzedażowe. W sumie to już 14,7 mln mkw. powierzchni handlowej, z czego na parki pod koniec I półrocza tego roku przypadało 3,65 mln mkw. – podaje firma doradcza Emmerson Evaluation w najnowszym raporcie, który „Rzeczpospolita” publikuje pierwsza. To właśnie segment parków handlowych rozwijał się najszybciej w ostatnich latach.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Wojna celna: test dla dealu UE–USA. Czy „europejskie „all inclusive” się utrzyma?
Raporty ekonomiczne
Polskie firmy żyją w iluzji cyberbezpieczeństwa
Raporty ekonomiczne
AI w natarciu. Mocna ofensywa agentów
Raporty ekonomiczne
Powiew optymizmu. Polski przemysł powoli wychodzi z dołka
Raporty ekonomiczne
Poprawiają się nastroje konsumentów, choć wzrost płac hamuje. Prognozy gospodarcze „Rz”
Reklama
Reklama
Reklama