Reklama
Rozwiń
Reklama

Biznes w ogrodzie made in Poland. Młode pokolenie stawia na technologię

Nawet tysiąc szkółek ogrodniczych może działać w Polsce. Technologie sprawiają, że biznes przenosi się do internetu i zmienia oblicze. A rynek produktów związanych z pielęgnacją ogrodów i tarasów jest już wart ponad 8,5 mld zł.

Publikacja: 13.10.2025 04:05

Rośliny oraz produkty do przydomowych ogrodów to kategoria rynku DIY, na którą przeznacza się w Pols

Rośliny oraz produkty do przydomowych ogrodów to kategoria rynku DIY, na którą przeznacza się w Polsce coraz więcej pieniędzy

Foto: AHatmaker

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Ile szkółek ogrodniczych może funkcjonować w Polsce i w jaki sposób młode pokolenie zmienia ten biznes.
  • Jak pandemia COVID-19 wpłynęła na popularność ogrodnictwa i jakie długoterminowe zmiany przyniosła w tej branży.
  • Na czym polega profesjonalizacja polskiej branży ogrodniczej i jakie są główne kierunki eksportowe.
  • Jakie technologie i innowacje wprowadza młode pokolenie przedsiębiorców w branży ogrodniczej.
  • Jakie wyzwania i zmiany stoją przed przedsiębiorcami w kontekście rosnących kosztów i inflacji.
  • Jak aplikacje mobilne zmieniają dostęp do wiedzy o ogrodach i jak polski rynek e-commerce wpływa na ich rozwój.
Pozostało jeszcze 94% artykułu

Podczas pandemii COVID-19 zamknięci w domach Polacy znaleźli odskocznię w postaci zakładania i uprawy własnych ogrodów. Media społecznościowe przeżyły wysyp profili i kanałów, na których posiadacze skrawka ziemi goszczą tysiące widzów i opowiadają do kamery, co właśnie posadzili, przycięli, a co zniszczył deszcz. Trend wzmożonych zakupów drzewek, krzewów, kwiatów i traw nieco osłabł, ale nadal jest widoczny. Na to, że się utrzyma, liczą przedstawiciele nowej generacji polskich ogrodników i architektów zieleni. Wiedzę rodziców łączą z technologią. 

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Państwo chce wspomagać budowę domów studenckich
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Raporty ekonomiczne
Polskie firmy tracą specjalistów przez nowe przepisy migracyjne
Raporty ekonomiczne
Po co nam dwie ustawy regulujące najem krótkoterminowy?
Raporty ekonomiczne
Drewno coraz droższe, eksport słabnie. Kryzys w przemyśle drzewnym się pogłębia
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Raporty ekonomiczne
Sklepy zapłacą miliardy. Rząd wprowadza kosztowne zmiany dla handlu
Reklama
Reklama