Reklama

Kawa i hot-dogi robią swoje. Choć w dyskontach ruch rośnie, to mogą się bać

Choć Biedronka i Lidl nie mają sobie równych pod względem wartości obrotów, to klienci zdecydowanie najczęściej odwiedzają sklepy typu convenience, takie jak Żabka, ABC czy Groszek. Mimo wyższych cen mają one wabiki, np. ciepłe posiłki.

Publikacja: 24.10.2025 04:03

Kawa i hot-dogi robią swoje. Choć w dyskontach ruch rośnie, to mogą się bać

Foto: Bloomberg

W trzecim kwartale 2025 r. za 44 proc. wizyt konsumentów w sieciach spożywczych odpowiadały sieci sklepów convenience typu Żabka, Carrefour Express czy Odido. W tym samym czasie dyskonty miały w tym torcie udział 31,9 proc., a supermarkety 18,9 proc. – wynika z badania Proxi.Cloud, którego wyniki „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Powstało ono w oparciu o analizę ruchu w 42,3 tys. sklepów i zachowania 1,5 mln konsumentów.

Do której sieci zaglądamy najczęściej

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Branża IT z większym optymizmem, lecz nadal tnie zatrudnienie
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Raporty ekonomiczne
Koniunktura w polskiej gospodarce na ścieżce mozolnej poprawy
Raporty ekonomiczne
Boom inwestycji publicznych. Ale liczy się jakość, a nie ilość
Raporty ekonomiczne
UE pożyczy nam na inwestycje w zbrojeniówkę? Jest nowy pomysł
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Raporty ekonomiczne
Polskie spółki apelują o ustępstwa w polityce klimatycznej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama
Reklama