Reklama
Rozwiń
Reklama

Praca z AI to już niemal codzienność dla polskich Zetek

Prawie każdy pracownik umysłowy z pokolenia Z w mniejszym, lub większym stopniu korzysta w pracy z narzędzi sztucznej inteligencji. Zetki najczęściej też doceniają potencjał AI.

Publikacja: 03.11.2025 04:57

Praca z AI to już niemal codzienność dla polskich Zetek

Foto: Adobe Stock

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Jakie jest obecne wykorzystanie narzędzi AI przez różne pokolenia pracowników?
  • Jakie są nowe wyzwania psychologiczne i społeczne związane z rozwojem AI?
  • Co motywuje nowe pokolenie do zdobywania nowych kompetencji zawodowych?
  • Jakie zmiany w wymaganiach wobec pracowników wprowadza automatyzacja i AI?

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Tylko 9 proc. pracujących umysłowo 19-27-latków, czyli Zetek, nie sięga w pracy po wsparcie sztucznej inteligencji. Kilkukrotnie większa (42 proc.) jest za to grupa przedstawicieli pokolenia Z, którzy korzystają z AI codziennie lub regularnie.

Niewiele mniejszą popularnością cieszą się narzędzia AI wśród nieco starszych pracowników (28-44-latków), czyli Milenialsów. Ci nawet nieco częściej niż Zetki korzystają w pracy z AI codziennie lub regularnie (45 proc.), co robi także co trzeci przedstawiciel pokolenia X (44-59 lat).

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Biznes nie jest gotowy na cyfrową ochronę „po nowemu"
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Raporty ekonomiczne
Brak bezpieczeństwa psychologicznego ogranicza innowacje
Raporty ekonomiczne
Cena bezpieczeństwa. Droższe mieszkania ze schronami
Raporty ekonomiczne
Rynek rozrywki i internetu w Polsce wyhamowuje
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Raporty ekonomiczne
Przybywa zwierząt domowych, wydajemy na nie już 10 mld zł. A dzieci rodzi się mniej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama