Aktualizacja: 13.07.2025 14:34 Publikacja: 14.02.2024 02:00
Foto: Adobe Stock
Od wielu lat słyszymy o potrzebie uchwalenia ustawy o czynnościach operacyjno-rozpoznawczych, która kompleksowo i transparentnie wytyczyłaby granice niejawnej aktywności policji i służb specjalnych. Już w Sejmie V kadencji prowadzono prace nad takim aktem prawnym zakończone projektem ustawy z 7 lutego 2008 r. (druk sejmowy nr 353). Dorobek ten może stanowić cenną pomoc we wznowionych pracach (pojawiły się postulaty, aby dokument taki nazwać kodeksem pracy operacyjnej).
Niewątpliwie ustawa taka jest potrzebna zarówno obywatelom, którzy mają prawo znać instrumenty prawne skutecznej walki z przestępczością, jaki i samym organom ścigania, które zyskają jasne i przejrzyste podstawy stosowania metod i środków pracy operacyjnej. Zadaniem nowego aktu prawnego będzie zachowanie równowagi pomiędzy uprawnieniami organów ścigania a zabezpieczeniem gwarantowanych konstytucją praw obywatelskich.
Stymulowana politycznie, przedłużająca się niepewność wyników wyborów podcina gałąź najbardziej wrażliwej sfery...
Koncepcja wyboru sędziów do Krajowej Rady Sądownictwa (KRS) przez polityków jest niezgodna z porządkiem konstytu...
Sądownictwo potrzebuje prawdziwej reformy i dopływu świeżej krwi, a nie rozdrapywania sporów i dryfowania do kol...
Systemy AI przeznaczone do wykorzystywania przez organy wymiaru sprawiedliwości to systemy wysokiego ryzyka.
System szkolenia prokuratorów musi się cechować elastycznością, atrakcyjnością tematyki i istotną przewagą eleme...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas