Aktualizacja: 27.05.2020 11:04 Publikacja: 27.05.2020 02:00
Foto: AdobeStock
Ustawodawca argumentował konieczność wprowadzenia formularzy uzasadnień jednoznacznie: trzeba zredukować ich objętość, bo nie służy interesom ani podsądnego, ani wymiaru sprawiedliwości.
Odwoływał się do przewlekłości postępowań oraz nakładu pracy koniecznego do sporządzenia uzasadnienia. Wypada jednoznacznie wskazać, że praktyka uzasadniania na poziomie teorii prawa i dogmatyki prawa karnego oceniana była nie tyle jednoznacznie negatywnie, ile dostrzegano pewne wadliwości tej praktyki.
Stymulowana politycznie, przedłużająca się niepewność wyników wyborów podcina gałąź najbardziej wrażliwej sfery...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Koncepcja wyboru sędziów do Krajowej Rady Sądownictwa (KRS) przez polityków jest niezgodna z porządkiem konstytu...
Sądownictwo potrzebuje prawdziwej reformy i dopływu świeżej krwi, a nie rozdrapywania sporów i dryfowania do kol...
Systemy AI przeznaczone do wykorzystywania przez organy wymiaru sprawiedliwości to systemy wysokiego ryzyka.
System szkolenia prokuratorów musi się cechować elastycznością, atrakcyjnością tematyki i istotną przewagą eleme...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas