Reklama

Skladki ZUS a wysokość obrotu w Polsce

Czy decydujące znaczenie przy ustalaniu, czy ZUS poświadczy formularz A1, ma spełnienie kryterium obrotu osiąganego w kraju?

Publikacja: 31.07.2015 06:50

Łukasz Chruściel: To kryterium nie powinno być przesądzające, jakkolwiek orzecznictwo prezentuje odmienne stanowisko.

Możliwość kontynuowania ubezpieczeń w Polsce przez pracownika delegowanego do pracy w innym państwie członkowskim wynika z art. 12 ust. 1 rozporządzenia 883/2004. Warunkiem jest, aby za granicę wysyłał go pracodawca, który normalnie prowadzi w Polsce swą działalność. Przewidywany czas delegacji nie może przy tym przekraczać 24 miesięcy, a zatrudniony nie może zostać wysłany w celu zastąpienia innego delegowanego pracownika. Jak wynika z art. 14 ust. 2 rozporządzenia 987/2009, do stosowania powyższego przepisu określenie „normalnie prowadzona działalność" należy rozumieć jako prowadzenie przez pracodawcę znacznej części działalności, innej niż ta związana z samym zarządzeniem wewnętrznym, na terytorium państwa członkowskiego, w którym ma swoją siedzibę, z uwzględnieniem kryteriów charakteryzujących działalność prowadzoną przez dane przedsiębiorstwo.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

ZUS
eZUS zastąpi PUE ZUS. Co to oznacza dla przedsiębiorców?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
ZUS
Czy trzeba płacić składki od umów licencyjnych? ZUS wyjaśnia
ZUS
Przedsiębiorcy nie rzucili się na wakacje od ZUS, ale mają jeszcze czas
ZUS
Reforma PIP może namieszać w składkach i urlopach. „Zbiór złych propozycji"
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
ZUS
Benefity dla byłego pracownika oskładkowane
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama