Reklama

Spór o paski w branży obuwniczej

Różnica między inspiracją a naruszeniem praw własności intelektualnej jest coraz mniej wyraźna. Dotyczy to zwłaszcza wzornictwa, gdzie prosty element – linia, kolor czy detal – może zostać zarejestrowany jako znak towarowy. Najnowszym przykładem jest spór o paski między Adidasem a Steve Madden.

Publikacja: 13.06.2025 04:40

Spór o paski w branży modowej – gdzie biegną granice wyłączności?

Spór o paski w branży modowej – gdzie biegną granice wyłączności?

Foto: Adobe Stock

W branży obuwniczej, gdzie design odgrywa kluczową rolę w rozpoznawalności marki, coraz częściej obserwujemy starcia pomiędzy znanymi producentami w zakresie ochrony takich charakterystycznych cech. Najnowszym przykładem – i jednocześnie szczególnie ciekawym z prawnego punktu widzenia – jest spór między Adidasem a amerykańską firmą Steve Madden. Nie tylko dotyka on granic wyłączności na znaki towarowe w świecie mody, ale też pokazuje, jak strategiczne mogą być działania prawne marek w zakresie ochrony wizerunku i stylu.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Nie można zrzucać winy na wirtualnego asystenta
Biznes
Chatboty w e-commerce – za co odpowiada przedsiębiorca?
Biznes
Przedsiębiorca odpowie za nierzetelną opinię w internecie
Biznes
System kaucyjny rusza od października. Jak dobrze przygotować się do zmian?
Biznes
Ryczałt, spółka komandytowa, czy estoński CIT – która forma odciąży biznes?
Reklama
Reklama
Reklama