Paczkomat – czy Inpost utrzyma monopol na tę nazwę

Pretekstem do niniejszego artykułu był wyrok NSA z marca tego roku w sprawie sporu jaki od 2015 r. toczy się o znak towarowy „paczkomat”.

Publikacja: 06.06.2022 10:06

Paczkomat – czy Inpost utrzyma monopol na tę nazwę

Foto: AdobeStock

Sprawa jest o tyle istotna, że może mieć charakter przełomowy i wyznaczać kierunek dla dziesiątków innych znaków towarowych zgłaszanych, a często już zarejestrowanych, które zostały utworzone w podobny sposób (np. listomat, lodówkomat, chłodniomat itp.). Wydaje się, że dobie „automatyzacji” wielu przedmiotów i czynności trend na rejestrację podobnych oznaczeń będzie się nasilał. Tak więc, rozstrzygnięcie przez Urząd Patentowy (do którego wróciła sprawa po komentowanym wyroku) czy nazwa „paczkomat” miała charakter opisowy wobec zgłoszonych towarów i usług może mieć kluczowe znaczenie dla innych podobnych rejestracji.

Pozostało 87% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
ABC Firmy
Samozatrudnieni bez ochrony przedemerytalnej. Jak ich zabezpieczyć?
ABC Firmy
Co sprawdzić w umowie przed złożeniem oferty w przetargu?
ABC Firmy
Rewolucja w KRS. Nie będzie grzywny za nieskładanie sprawozdania finansowego
ABC Firmy
Nowe zasady raportowania ESG. Co to oznacza dla polskich firm
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
ABC Firmy
Apteka dla aptekarza? Nierozwiązany problem branży farmaceutycznej
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska