Paczkomat – czy Inpost utrzyma monopol na tę nazwę

Pretekstem do niniejszego artykułu był wyrok NSA z marca tego roku w sprawie sporu jaki od 2015 r. toczy się o znak towarowy „paczkomat”.

Publikacja: 06.06.2022 10:06

Paczkomat – czy Inpost utrzyma monopol na tę nazwę

Foto: AdobeStock

Sprawa jest o tyle istotna, że może mieć charakter przełomowy i wyznaczać kierunek dla dziesiątków innych znaków towarowych zgłaszanych, a często już zarejestrowanych, które zostały utworzone w podobny sposób (np. listomat, lodówkomat, chłodniomat itp.). Wydaje się, że dobie „automatyzacji” wielu przedmiotów i czynności trend na rejestrację podobnych oznaczeń będzie się nasilał. Tak więc, rozstrzygnięcie przez Urząd Patentowy (do którego wróciła sprawa po komentowanym wyroku) czy nazwa „paczkomat” miała charakter opisowy wobec zgłoszonych towarów i usług może mieć kluczowe znaczenie dla innych podobnych rejestracji.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ABC Firmy
Sąd Najwyższy: odmowa absolutorium nie narusza dóbr osobistych członka zarządu
ABC Firmy
Nie nowe narzędzia, a kary dla firm usuną z dróg kierowców bez uprawnień
ABC Firmy
Resort cyfryzacji reaguje po tragedii na Woli. Firmy dostaną nowe narzędzie
ABC Firmy
Kontrola postów i kary umowne. O co zadbać przy współpracy z influencerami?
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
ABC Firmy
Co czeka przedsiębiorców w 2025 r. Nie tylko deregulacja
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego