Reklama

Prawdziwość wpisów w sieci trzeba weryfikować

Jeżeli sklep internetowy zapewni konsumentów, że opinie są autentyczne, a nie ma odpowiednich procesów weryfikujących ich prawdziwość, ryzykuje odpowiedzialnością prawną.

Publikacja: 30.03.2023 02:00

Prawdziwość wpisów w sieci trzeba weryfikować

Foto: Adobe Stock

Na początku tego roku weszły w życie ważne zmiany prawa konsumenckiego, które wdrażają m.in. unijną Dyrektywę Omnibus. Wprowadziły one nowe obowiązki dla tych właścicieli sklepów (serwisów) internetowych skierowanych do konsumentów, którzy publikują w nich opinie swoich dotychczasowych klientów.

Obowiązek informacyjny

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

ABC Firmy
Koniec przestarzałego obowiązku. Rząd chce „przewietrzyć” wiele ustaw
ABC Firmy
Jeśli udziały w spółce po rozwodzie zyskały, trzeba się tym podzielić
ABC Firmy
Dane przedsiębiorcy w CEIDG. Kolejny organ ma wątpliwości
ABC Firmy
Spółka ukarana za błędne rozumowanie. Poszło o tajemnicę lekarską i RODO
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
ABC Firmy
Jak liczyć przedawnienie roszczeń wekslowych? Sąd Najwyższy zdecydował
Reklama
Reklama