Reklama
Rozwiń

Prawdziwość wpisów w sieci trzeba weryfikować

Jeżeli sklep internetowy zapewni konsumentów, że opinie są autentyczne, a nie ma odpowiednich procesów weryfikujących ich prawdziwość, ryzykuje odpowiedzialnością prawną.

Publikacja: 30.03.2023 02:00

Prawdziwość wpisów w sieci trzeba weryfikować

Foto: Adobe Stock

Na początku tego roku weszły w życie ważne zmiany prawa konsumenckiego, które wdrażają m.in. unijną Dyrektywę Omnibus. Wprowadziły one nowe obowiązki dla tych właścicieli sklepów (serwisów) internetowych skierowanych do konsumentów, którzy publikują w nich opinie swoich dotychczasowych klientów.

Obowiązek informacyjny

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ABC Firmy
Firmy mają uzyskać szybszy dostęp do danych z rejestru PESEL i nie tylko
ABC Firmy
UE „pogrzebie” producentów roślinnych suplementów? Niejednoznaczny wyrok TSUE
ABC Firmy
Można wykonać test i sprawdzić, jak firma jest przygotowana do raportowania ESG
ABC Firmy
Kolejny pakiet deregulacyjny przyjęty przez rząd. Oto ułatwienia dla firm
ABC Firmy
Nowe wsparcie dla przedsiębiorców poszkodowanych przez powódź