Kiedy i jak informować o najniższej cenie

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował wyjaśnienia dla przedsiębiorców, jak zgodnie z nowymi przepisami oznaczać promocje i obniżki.

Publikacja: 08.05.2023 13:27

Kiedy i jak informować o najniższej cenie

Foto: Adobe Stock

Od 1 stycznia sprzedawca towaru lub usługi (w tym także cyfrowych), prezentując „okazyjną” cenę, musi też podawać najniższą cenę z ostatnich 30 dni. Określa się ją na dzień rozpoczęcia promocji i pozostaje ona punktem odniesienia aż do jej zakończenia (nawet jeśli trwa dłużej niż 30 dni).

Ponadto podczas reklamowania nadchodzącej promocji informacja ta musi być określona w reklamie. W tzw. promocjach kroczących za najniższą uważa się cenę z poprzedniej obniżki (np. rabat z 10 na 8 zł wynosi 20 proc., ale obniżenie ceny o kolejne 4 zł to 50 proc. zniżki (a nie 60 proc. względem pierwotnej ceny).

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ABC Firmy
Przedsiębiorcy mogą otrzymać 40 tys. zł dopłaty do zakupu auta elektrycznego
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
ABC Firmy
Bez specjalnego oświadczenia trzeba zwrócić dopłaty do prądu. Jak i do kiedy je złożyć?
ABC Firmy
Pierwsze przepisy AI Act weszły w życie. Wprowadzają nowy obowiązek dla firm
ABC Firmy
Tysiące firm zagrożone zwrotem dopłat do prądu i to z odsetkami
ABC Firmy
Biznes łatwiej odnajdzie się w gąszczu zamówień publicznych. Powstaną wytyczne