Kiedy i jak informować o najniższej cenie

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował wyjaśnienia dla przedsiębiorców, jak zgodnie z nowymi przepisami oznaczać promocje i obniżki.

Publikacja: 08.05.2023 13:27

Kiedy i jak informować o najniższej cenie

Foto: Adobe Stock

Od 1 stycznia sprzedawca towaru lub usługi (w tym także cyfrowych), prezentując „okazyjną” cenę, musi też podawać najniższą cenę z ostatnich 30 dni. Określa się ją na dzień rozpoczęcia promocji i pozostaje ona punktem odniesienia aż do jej zakończenia (nawet jeśli trwa dłużej niż 30 dni).

Ponadto podczas reklamowania nadchodzącej promocji informacja ta musi być określona w reklamie. W tzw. promocjach kroczących za najniższą uważa się cenę z poprzedniej obniżki (np. rabat z 10 na 8 zł wynosi 20 proc., ale obniżenie ceny o kolejne 4 zł to 50 proc. zniżki (a nie 60 proc. względem pierwotnej ceny).

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ABC Firmy
Komisja Europejska chce uprościć RODO. Skorzystają małe i średnie firmy
ABC Firmy
Deregulacja w energetyce. Tak rząd chce ułatwić życie firmom inwestującym w OZE
ABC Firmy
Będą zmiany w przetargach. Rząd: nowe rozwiązanie ma charakter rewolucyjny
ABC Firmy
W fundacji rodzinnej lepszy ślub niż rozwód? Prorodzinny skutek przepisów
Materiał Promocyjny
Obiekt z apartamentami inwestycyjnymi dla tych, którzy szukają solidnych fundamentów
ABC Firmy
Airbnb poniosła porażkę w sporze o swój znak. Jest wyrok Sądu UE