Reklama
Rozwiń
Reklama

Firma zapłaci prawie 240 tys. zł kary. Wszystko przez zgubionego pendrive'a

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych nałożył blisko 240 tys. zł kary na firmę gastronomiczną z Kolbuszowej (województwo podkarpackie), której pracownik zgubił pendrive z danymi osobowymi.

Publikacja: 17.05.2024 11:22

Pendrive

Pendrive

Foto: Adobe Stock

mat

Jak podaje w komunikacie Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO), pracownik firmy zgubił pendrive’a, na którym znajdowały się niezaszyfrowane pliki zawierające dane osobowe innego pracownika, a mianowicie imię i nazwisko, adres, obywatelstwo, płeć, data urodzenia, numer PESEL, seria i numer paszportu, numer telefonu, adres e-mail, zdjęcia oraz dane dotyczące wysokości zarobków. Na pendrive’ie były też zaszyfrowane pliki z danymi finansowymi.

Firma posiadała rejestr ryzyka czy potwierdzenia przeprowadzania monitorowania procedur RODO. Problemem okazały się jednak zasady korzystania z zewnętrznych nośników danych, w tym ich szyfrowanie. O tym, jak szyfrować pliki, firma informowała pracowników na filmie instruktażowym. A to, jak zauważył UODO, przerzucało na nich odpowiedzialność za sposób przetwarzania danych.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

ABC Firmy
Koniec przestarzałego obowiązku. Rząd chce „przewietrzyć” wiele ustaw
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
ABC Firmy
Jeśli udziały w spółce po rozwodzie zyskały, trzeba się tym podzielić
ABC Firmy
Dane przedsiębiorcy w CEIDG. Kolejny organ ma wątpliwości
ABC Firmy
Spółka ukarana za błędne rozumowanie. Poszło o tajemnicę lekarską i RODO
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
ABC Firmy
Jak liczyć przedawnienie roszczeń wekslowych? Sąd Najwyższy zdecydował
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama