Logo Lidla i Biedronki w reklamie u konkurencji? Eksperci mają wątpliwości

Delikatesy Centrum zachęcają do udziału w promocji, posługując się w swoim spocie logo Lidla i Biedronki. Eksperci przypominają, że aby reklama porównawcza była zgodna z prawem, obowiązuje ją szereg obwarowań. Inaczej to działanie na granicy prawa.

Publikacja: 24.06.2024 16:07

Logo Lidla i Biedronki w reklamie u konkurencji? Eksperci mają wątpliwości

Foto: PAP/Jakub Kaczmarczyk

Twarzą krótkiego spotu Delikatesów Centrum nawiązującego do Euro został Jerzy Dudek – i to właśnie byłego bramkarza, ubranego w koszulkę z napisem Polska, napotykają dwie robiące zakupy w sklepowych alejkach kobiety. Jedna z nich nosi koszulkę z napisem Portugal i torbę z logo Biedronki, druga – koszulkę z napisem Deutschland i torbę z logo Lidla. Kiedy obie biegną w stronę dostrzeżonego sportowca, głos z offa informuje, że „niskie ceny nie mają narodowości” – i zachęca do wzięcia udziału w przygotowanej przez sieć promocji.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Konsumenci
Biedronka vs. Lidl: klienci muszą znać szczegóły i zasady promocji
ABC Firmy
Nowa wersja projektu ustawy o AI. Są ułatwienia dla firm
ABC Firmy
14 postulatów ws. deregulacji i uproszczeń dla biznesu. Premier już je otrzymał
ABC Firmy
Pieczątki, kontrole, wezwania. Rząd ujawnił, jak chce zmniejszyć biurokrację
ABC Firmy
Przedsiębiorcy zyskają dodatkowy czas na wykup gruntu. Jest nowy projekt ustawy