Logo Lidla i Biedronki w reklamie u konkurencji? Eksperci mają wątpliwości

Delikatesy Centrum zachęcają do udziału w promocji, posługując się w swoim spocie logo Lidla i Biedronki. Eksperci przypominają, że aby reklama porównawcza była zgodna z prawem, obowiązuje ją szereg obwarowań. Inaczej to działanie na granicy prawa.

Publikacja: 24.06.2024 16:07

Logo Lidla i Biedronki w reklamie u konkurencji? Eksperci mają wątpliwości

Foto: PAP/Jakub Kaczmarczyk

Twarzą krótkiego spotu Delikatesów Centrum nawiązującego do Euro został Jerzy Dudek – i to właśnie byłego bramkarza, ubranego w koszulkę z napisem Polska, napotykają dwie robiące zakupy w sklepowych alejkach kobiety. Jedna z nich nosi koszulkę z napisem Portugal i torbę z logo Biedronki, druga – koszulkę z napisem Deutschland i torbę z logo Lidla. Kiedy obie biegną w stronę dostrzeżonego sportowca, głos z offa informuje, że „niskie ceny nie mają narodowości” – i zachęca do wzięcia udziału w przygotowanej przez sieć promocji.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Konsumenci
Biedronka vs. Lidl: klienci muszą znać szczegóły i zasady promocji
ABC Firmy
Czy można żądać wypłaty przed naprawą budowlanej fuszerki? Zdecyduje Sąd Najwyższy
ABC Firmy
„To nadregulacja, a nie deregulacja”. Transport odzieży w systemie SENT
ABC Firmy
Przydatna funkcja w mObywatelu dla wielu firm. Jak z niej skorzystać
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
ABC Firmy
Fundacja rodzinna. Ministerstwo Sprawiedliwości pracuje nad ważną zmianą