Aktualizacja: 25.11.2019 09:52 Publikacja: 25.11.2019 16:30
Foto: Adobe Stock
Zgodnie z art. 221 § 3 kodeksu postępowania administracyjnego (dalej k.p.a.) skargi można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą. Osoba składająca skargę nie musi spełniać wymogów z art. 28 k.p.a. dotyczących strony (por. wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 2 lipca 1998 r., IV SA 1306/96, LEX nr 45158). Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez organ albo jego pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw (art. 227 k.p.a.). W postępowaniu zainicjowanym skargą nie rozstrzyga się sprawy administracyjnej, a tylko informuje o sposobie załatwienia skargi. Obowiązuje zasada pierwszeństwa postępowania jurysdykcyjnego przed skargowym. Orzekanie o interesie prawnym jednostki wymaga rozstrzygnięcia w formie decyzji (por. np. wyrok NSA z 14 kwietnia 2011 r., II OSK 584/11, LEX nr 1081801).
EZD to systemy do elektronicznego zarządzania dokumentacją, które przyspieszają obieg dokumentów. Jednak w wielu...
Rozszyfrowanie skrótu EZD nie budzi wśród pracowników administracji problemów – to elektroniczne zarządzanie dok...
Dla udostępniania boiska należącego do stadionu miejskiego na rzecz klubu sportowego z przeznaczeniem na trening...
Czy w razie zakupu usługi analitycznej z zagranicy jednostka budżetowa JST jest zobowiązana do poboru zryczałtow...
Odbiór szkła i papieru nie stanowi dodatkowej usługi świadczonej przez gminę, a tym samym nie jest ona uprawnion...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas