Reklama

Ranking ofert z aukcji elektronicznej nie przesądza o wyborze oferty

Celem przeprowadzenia aukcji elektronicznej nie jest ustalenie wiążącej punktacji, a doprowadzenie do odpowiedniego obniżenia cen (licytowanego kryterium) przez wykonawców – uznała Krajowa Izba Odwoławcza.

Publikacja: 21.10.2019 18:00

Ranking ofert z aukcji elektronicznej nie przesądza o wyborze oferty

Foto: 123RF

W wyroku z 4 października 2019 r. Krajowa Izba Odwoławcza (sygn. akt KIO 1805/19) uznała, iż charakter prawny instytucji aukcji elektronicznej nie pozwala jednoznacznie stwierdzić, że wynik ustalony wskutek jej przeprowadzenia jest wynikiem decydującym o ostatecznej hierarchii ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. KIO w orzeczeniu tym podzieliła argumentację zamawiającego, iż aukcja elektroniczna jako czynność wykonywana w toku postępowania, nie prowadzi do wiążącego ustalenia rankingu ofert. Zamawiający, po jej przeprowadzeniu jest bowiem zobligowany do ponownej oceny ofert z uwzględnieniem wyników aukcji, co wskazuje na odrębny charakter czynności przeprowadzania aukcji elektronicznej i czynności wyboru oferty najkorzystniejszej.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Specjalista ma tylko wspomóc administrację fachową wiedzą
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Administracja
Do limitu liczy się nie tylko czas faktycznej pracy kontrolerów
Administracja
Podstawą finansowania zakładu budżetowego jest dotacja
Administracja
Ile zanieczyszczający powinien zapłacić za emisje?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Administracja
Kto może kontrolować samorządowe spółki?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama