Reklama

Niektóre obiekty o szczególnym znaczeniu muszą być pilnowane

Ochrona oczyszczalni ścieków, np. przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne, leży w interesie społecznym.

Publikacja: 29.12.2021 13:04

Niektóre obiekty o szczególnym znaczeniu muszą być pilnowane

Foto: materiały prasowe

O wykreślenie oczyszczalni ścieków z ewidencji obszarów, obiektów i urządzeń na terenie województwa, podlegających obowiązkowej ochronie przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne lub odpowiednie zabezpieczenie techniczne, zwrócił się do wojewody mazowieckiego zakład wodociągów i kanalizacji sp. z o.o. Oprócz oczyszczalni ścieków do spółki należą także stacja uzdatniania wody oraz dwa ujęcia wody.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o ochronie osób i mienia obszary, obiekty, urządzenia i transporty ważne dla obronności, interesu gospodarczego państwa, bezpieczeństwa publicznego i innych ważnych interesów państwa podlegają obowiązkowej ochronie przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne lub odpowiednie zabezpieczenie techniczne. Do takich obiektów należą m.in. zakłady, obiekty i urządzenia, mające istotne znaczenie dla funkcjonowania aglomeracji miejskich; w szczególności elektrownie i ciepłownie, ujęcia wody, wodociągi i oczyszczalnie ścieków. Ich szczegółowe wykazy sporządzają m.in. ministrowie, kierownicy urzędów centralnych i wojewodowie.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Jak wypromować markę urzędu?
Administracja
Jak dobrze zarządzać marką pracodawcy w administracji publicznej?
Administracja
Dyrektor izby skarbowej nie chciała degradacji. Co orzekł sąd?
Administracja
Zmiany w dostępie do zamówień publicznych. Kogo dotyczą wyłączenia?
Administracja
Teresa Siudem: Weryfikacja kompetencji urzędnika
Reklama
Reklama
Reklama