Aktualizacja: 26.01.2022 15:30 Publikacja: 26.01.2022 11:30
Foto: Fotorzepa / Robert Gardziński
Rozpatrywana przez Naczelny Sąd Administracyjny sprawa dotyczyła radnego sejmiku województwa. Wraz z grupą innych radnych domagał się zwołania nadzwyczajnego posiedzenia dotyczącego przetwarzania odpadów w jednej z gmin leżących na terenie województwa. Sejmik nie wysłuchał jednak przedstawicieli związku międzygminnego, zaproszonych przez radnych. Radny wniósł więc skargę na bezczynność sejmiku w przedmiocie realizacji jednego z punktów porządku obrad sesji.
Wojewódzki Sąd Administracyjny doszedł do wniosku, że organ zrealizował uprawnienie grupy radnych sejmiku i zwołał na ich wniosek nadzwyczajne posiedzenie z zaproponowanym porządkiem obrad. Brak jest jednak przepisu prawa materialnego nakładającego na sejmik obowiązek wysłuchania i udzielenia głosu osobom spoza sejmiku.
Choć to rada gminy inicjuje założenie spółki komunalnej, późniejszy jej wpływ na działalność spółki jest ogranic...
Przepisy dają radnym uprawnienia informacyjne dotyczące spółek komunalnych. Czy to szansa na realną kontrolę i l...
Wynik rozpoznania zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej ma bezpośrednie przełożenie na badanie podstaw do...
Pozwolenia na budowę i konserwatorskie nie mogą zastąpić nakazu konserwatorskiego, bo udzielają one jedynie „pra...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Prawidłowość i jakość sporządzonej opinii oraz kompetencje merytoryczne, wykształcenie czy posiadanie wiedzy spe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas