Aktualizacja: 20.04.2025 01:44 Publikacja: 23.03.2022 11:21
Foto: rp.pl / Paweł Rochowicz
Nadal także ta kwestia wywołuje spory interpretacyjne i rozbieżne orzecznictwo sądowo-administracyjne. Ostatnio wypowiedział się w tej sprawie Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy.
Sprawa dotyczyła interpretacji art. 28 ust. 1 prawa budowlanego, który został zmieniony w wyniku nowelizacji w 2015 r. Z określenia „ostatecznej decyzji” usunięto wówczas słowo: „ostatecznej”. Ponieważ poprzednio roboty budowlane można było rozpocząć jedynie na podstawie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę, pojawiło się pytanie, czy wobec tego inwestor może prowadzić budowę na podstawie nieostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę. Polemiki wywołał także wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 2020 r., stwierdzający, że art. 28 ust. 1 należy interpretować jako ogólną zasadę, że wykonaniu podlega ostateczna decyzja o pozwoleniu na budowę.
Choć to rada gminy inicjuje założenie spółki komunalnej, późniejszy jej wpływ na działalność spółki jest ogranic...
Przepisy dają radnym uprawnienia informacyjne dotyczące spółek komunalnych. Czy to szansa na realną kontrolę i l...
Wynik rozpoznania zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej ma bezpośrednie przełożenie na badanie podstaw do...
Pozwolenia na budowę i konserwatorskie nie mogą zastąpić nakazu konserwatorskiego, bo udzielają one jedynie „pra...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Prawidłowość i jakość sporządzonej opinii oraz kompetencje merytoryczne, wykształcenie czy posiadanie wiedzy spe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas