W decyzji administracyjnej nie trzeba podawać PESEL

Dane osobowe muszą być adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane.

Publikacja: 04.05.2022 10:38

W decyzji administracyjnej nie trzeba podawać PESEL

Foto: Adobe Stock

Decyzja administracyjna jest podstawowym aktem wydawanym przez organy administracji publicznej, zwykle aktem kończącym konkretne postępowanie w danej instancji, rozstrzygającym go w całości lub w części lub też w inny sposób. Jak powinna być skonstruowana, aby nie naruszać ochrony danych osobowych?

Według kodeksu postępowania administracyjnego (dalej: k.p.a.) decyzja jest wyraźnie wskazaną drogą do procedowania wszystkich spraw administracyjnych przez organu administracji publicznej z wyjątkiem sytuacji, gdy posiadamy szczególny przepis, który stanowi inaczej.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Administracja
Wiata na działce to labirynt prawny dla inwestorów
Administracja
Katarzyna Wójcik: Jakie zasady obowiązują na plaży
Administracja
Na plaży trzeba się pilnować, inaczej można skończyć z mandatem
Administracja
Prawo do kwestionowania egzekucji nie uratuje nadpłaty
Administracja
Kiedy gmina może złagodzić zakaz spożywania alkoholu?
Reklama
Reklama