Reklama
Rozwiń

W decyzji administracyjnej nie trzeba podawać PESEL

Dane osobowe muszą być adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane.

Publikacja: 04.05.2022 10:38

W decyzji administracyjnej nie trzeba podawać PESEL

Foto: Adobe Stock

Decyzja administracyjna jest podstawowym aktem wydawanym przez organy administracji publicznej, zwykle aktem kończącym konkretne postępowanie w danej instancji, rozstrzygającym go w całości lub w części lub też w inny sposób. Jak powinna być skonstruowana, aby nie naruszać ochrony danych osobowych?

Według kodeksu postępowania administracyjnego (dalej: k.p.a.) decyzja jest wyraźnie wskazaną drogą do procedowania wszystkich spraw administracyjnych przez organu administracji publicznej z wyjątkiem sytuacji, gdy posiadamy szczególny przepis, który stanowi inaczej.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Czy "era papierowa" w urzędach się kończy?
Administracja
EZD w administracji – jak prowadzić elektroniczną dokumentację?
Administracja
Jaka stawka VAT za udostępnianie boiska stadionu miejskiego?
Administracja
Zakup usługi analitycznej z zagranicy a podatek u źródła
Administracja
Czy za częstszy odbiór szkła i papieru gmina może żądać opłaty dodatkowej?