Nowa nazwa urzędu, stary numer NIP

Urząd gminy ma obowiązek aktualizowania danych objętych zgłoszeniem identyfikacyjnym.

Publikacja: 18.05.2022 10:18

Nowa nazwa urzędu, stary numer NIP

Foto: Fotorzepa, Guzik Piotr

Jeśli zmienia się tylko nazwa podmiotu, nie musi występować o nowy numer identyfikacji podatkowej (NIP). Może się posługiwać starym. Powinien jednak zaktualizować dane w urzędzie skarbowym. Takie są wnioski z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

Na mocy rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie ustalenia granic niektórych gmin i miast oraz nadania niektórym miejscowościom statusu miasta miejscowość Z. otrzymała prawa miejskie. W związku z tym zmienił się charakter gminy – z wiejskiej na miejsko-wiejską. Zmieniła się też nazwa. Urząd Gminy w Z. nazywa się teraz Urząd Miasta i Gminy w Z.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Katarzyna Wójcik: Nie ma narzędzi do walki o wychowanie w trzeźwości
Administracja
Charakter i przebieg transakcji ma wpływ na opodatkowanie
Administracja
Cała administracja powinna walczyć o trzeźwość narodu
Administracja
Po co nam lasy miejskie?
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Administracja
Urzędnik musi pilnować, co wysyła do obywatela