Służba cywilna: Jak badać kompetencje kandydatów na dyrektorów

Sprawne i rozwijające się państwo potrzebuje dobrze zorganizowanej, profesjonalnej i dobrze zarządzanej administracji. A to znaczy, że osoby zajmujące wyższe stanowiska w służbie cywilnej powinny spełniać jakieś wymagania.

Publikacja: 07.12.2020 17:45

Służba cywilna: Jak badać kompetencje kandydatów na dyrektorów

Foto: Adobe Stock

Te wymagania zostały określone w art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej. Wyższe stanowisko w służbie cywilnej może zajmować osoba, która posiada tytuł zawodowy magistra lub równorzędny, nie była skazana prawomocnym wyrokiem orzekającym zakaz zajmowania stanowisk kierowniczych w urzędach organów władzy publicznej lub pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, spełnia wymagania określone w opisie stanowiska pracy oraz posiada kompetencje kierownicze.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Oświadczenia majątkowe do zmiany
Administracja
Służba cywilna. Mija termin na złożenie oświadczeń majątkowych
Administracja
Skarga na bon wakacyjny od gminy trafiła do WSA. Co orzekł sąd?
Administracja
Strona postępowania o wydanie pozwolenia na budowę
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Administracja
20 mln zł na usuwanie odpadów niebezpiecznych z terenów gmin
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń