Służba cywilna: Jak badać kompetencje kandydatów na dyrektorów

Sprawne i rozwijające się państwo potrzebuje dobrze zorganizowanej, profesjonalnej i dobrze zarządzanej administracji. A to znaczy, że osoby zajmujące wyższe stanowiska w służbie cywilnej powinny spełniać jakieś wymagania.

Publikacja: 07.12.2020 17:45

Służba cywilna: Jak badać kompetencje kandydatów na dyrektorów

Foto: Adobe Stock

Te wymagania zostały określone w art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej. Wyższe stanowisko w służbie cywilnej może zajmować osoba, która posiada tytuł zawodowy magistra lub równorzędny, nie była skazana prawomocnym wyrokiem orzekającym zakaz zajmowania stanowisk kierowniczych w urzędach organów władzy publicznej lub pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, spełnia wymagania określone w opisie stanowiska pracy oraz posiada kompetencje kierownicze.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Samorządowe spółki komunalne bez przetargu
Administracja
Zamówienie in-house? Gmina musi mieć powód, by go udzielić
Administracja
Strona postępowania o wydanie decyzji o warunkach zabudowy
Administracja
Czy sprzedaż nieruchomości gruntowej na rzecz użytkownika wieczystego podlega VAT?
Administracja
Czy sołtysowi można wypłacić dietę choćby za jeden dzień? WSA rozstrzygnął