Dyrektor biura nie mógł nałożyć kary w imieniu związku międzygminnego

Decyzje administracyjne, które zostały wydane w imieniu organu kolegialnego przez wadliwie upoważnionego pracownika są nieważne.

Publikacja: 31.10.2023 02:00

Dyrektor biura nie mógł nałożyć kary w imieniu związku międzygminnego

Foto: Adobe Stock

Związek międzygminny na mocy decyzji nałożył na firmę karę pieniężną za nieosiągnięcie wymaganego poziomu przygotowania odpadów komunalnych do ponownego użycia i recyklingu z frakcji papier, metal, tworzywo sztuczne i szkło, odebranych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy będącej członkiem związku międzygminnego.

Wydając decyzję, związek powołał się na stosowne przepisy ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa, ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz ustawy z 17 grudnia 2020 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw. Samorządowe Kolegium Odwoławcze utrzymało w mocy decyzję organu związku.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Jak zaskarżyć informację o naborze na stanowisko urzędnicze
Administracja
Konkurs pod konkretną osobę? Sąd stwierdził bezskuteczność naboru
Administracja
Środki unijne na drogi, ścieżki rowerowe i miejską mobilność
Administracja
Jak ograniczyć biurokrację przy tworzeniu prawa
Administracja
Czy muzeum, nabywając dzieło sztuki, musi pobierać podatek u źródła