Reklama

Dyrektor biura nie mógł nałożyć kary w imieniu związku międzygminnego

Decyzje administracyjne, które zostały wydane w imieniu organu kolegialnego przez wadliwie upoważnionego pracownika są nieważne.

Publikacja: 31.10.2023 02:00

Dyrektor biura nie mógł nałożyć kary w imieniu związku międzygminnego

Foto: Adobe Stock

Związek międzygminny na mocy decyzji nałożył na firmę karę pieniężną za nieosiągnięcie wymaganego poziomu przygotowania odpadów komunalnych do ponownego użycia i recyklingu z frakcji papier, metal, tworzywo sztuczne i szkło, odebranych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy będącej członkiem związku międzygminnego.

Wydając decyzję, związek powołał się na stosowne przepisy ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa, ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz ustawy z 17 grudnia 2020 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw. Samorządowe Kolegium Odwoławcze utrzymało w mocy decyzję organu związku.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Jak wypromować markę urzędu?
Administracja
Jak dobrze zarządzać marką pracodawcy w administracji publicznej?
Administracja
Dyrektor izby skarbowej nie chciała degradacji. Co orzekł sąd?
Administracja
Zmiany w dostępie do zamówień publicznych. Kogo dotyczą wyłączenia?
Administracja
Teresa Siudem: Weryfikacja kompetencji urzędnika
Reklama
Reklama
Reklama