Reklama

Nadmiar rozdziałów i załączników osłabia przekaz

Pochopny i niekonsekwentny podział uchwały czy zarządzenia na rozdziały i inne jednostki systematyzacji, a także wprowadzenie zbędnych załączników mogą prowadzić do utrudnienia interpretacji przepisów, komplikacji przy nowelizacji, a nawet do nieważności całego aktu.

Publikacja: 12.06.2024 04:30

Nadmiar rozdziałów i załączników osłabia przekaz

Foto: Adobe Stock

Celem wprowadzenia systematyzacji jednostek redakcyjnych (paragrafów) aktu normatywnego jest oznaczenie znajdujących się w określonym miejscu aktu, jednorodnych merytorycznie lub legislacyjnie grup przepisów, co ma zwiększyć jego czytelność. Prawidłowa systematyzacja pozwala łatwiej „poruszać się” po akcie, odnajdować właściwe przepisy i zestawiać je z innymi, z którymi łącznie stanowią normę prawną.

Nie zawsze trzeba dzielić

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Ochrona środowiska tak, ale nie kosztem dublowania obowiązków
Administracja
Burmistrz musi ujawnić, którą szkołę ukończył
Administracja
Kara za zanieczyszczanie środowiska to nie odszkodowanie
Administracja
Gminna spółka pod lupą NIK
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Administracja
Jak zwalczać mobbing w administracji?
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama