Reklama
Rozwiń

Nadmiar rozdziałów i załączników osłabia przekaz

Pochopny i niekonsekwentny podział uchwały czy zarządzenia na rozdziały i inne jednostki systematyzacji, a także wprowadzenie zbędnych załączników mogą prowadzić do utrudnienia interpretacji przepisów, komplikacji przy nowelizacji, a nawet do nieważności całego aktu.

Publikacja: 12.06.2024 04:30

Nadmiar rozdziałów i załączników osłabia przekaz

Foto: Adobe Stock

Celem wprowadzenia systematyzacji jednostek redakcyjnych (paragrafów) aktu normatywnego jest oznaczenie znajdujących się w określonym miejscu aktu, jednorodnych merytorycznie lub legislacyjnie grup przepisów, co ma zwiększyć jego czytelność. Prawidłowa systematyzacja pozwala łatwiej „poruszać się” po akcie, odnajdować właściwe przepisy i zestawiać je z innymi, z którymi łącznie stanowią normę prawną.

Nie zawsze trzeba dzielić

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Czy w domu jednorodzinnym może być osiem mieszkań?
Administracja
Katarzyna Wójcik: Patodeweloperka kwitnie
Administracja
Czy towar i rzecz oznaczają to samo? Nie w podatkach
Administracja
Czy uczniowie mogą widzieć ogródek piwny ze szkoły?
Administracja
Opłata adiacencka – obowiązek gmin i koszt właścicieli
Administracja
Zaległości podatkowe nie mogą pozbawić dotacji