Aktualizacja: 16.04.2025 18:57 Publikacja: 27.11.2024 04:35
Foto: Adobe Stock
Ustawodawca konstytucyjny w art. 228 i nast. Konstytucji RP przewidział możliwość wprowadzenia stanów nadzwyczajnych, tj. stanu wojennego, stanu wyjątkowego lub stanu klęski żywiołowej, w sytuacjach szczególnych zagrożeń, i jeżeli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające (art. 228 ust. 1 Konstytucji RP). Ustrojodawca wyznaczył również warunki, w których owe stany nadzwyczajne mogą zostać wprowadzone, zasady ich wprowadzania, a także skutki z tego wynikające. Problematyka stanów nadzwyczajnych była – niestety, bo w wyniku pojawienia się zagrożeń – wielokrotnie przedmiotem wypowiedzi orzeczniczych, w tym sądów administracyjnych.
Choć to rada gminy inicjuje założenie spółki komunalnej, późniejszy jej wpływ na działalność spółki jest ogranic...
Przepisy dają radnym uprawnienia informacyjne dotyczące spółek komunalnych. Czy to szansa na realną kontrolę i l...
Wynik rozpoznania zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej ma bezpośrednie przełożenie na badanie podstaw do...
Pozwolenia na budowę i konserwatorskie nie mogą zastąpić nakazu konserwatorskiego, bo udzielają one jedynie „pra...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Prawidłowość i jakość sporządzonej opinii oraz kompetencje merytoryczne, wykształcenie czy posiadanie wiedzy spe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas