Aktualizacja: 19.03.2025 21:09 Publikacja: 25.02.2025 05:20
Foto: AdobeStock
SPIS TREŚCI
Takim przepisem jest art. 74 ust. 3a ustawy z 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko, który wskazuje, jak ustalić strony postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia.
Najwyższa Izba Kontroli w kolejnych raportach ujawnia nieprawidłowości, do których zaskakująco często dochodzi w spółkach komunalnych.
Do uwolnienia się od podatkowego długu spółki nie wystarczy wskazanie jakiegokolwiek jej mienia. Ma to być realny majątek, pozwalający na skuteczną egzekucję w znacznej części.
Ingerencja organu nadzoru w uchwałodawstwo gminne może mieć miejsce tylko, gdy doszło do naruszenia prawa, a nie np. zasad celowości czy gospodarności.
Gdy wnioskodawca powołuje się na ogólne prawo do informacji publicznej, a istnieje inna szczególna podstawa do udostępnienia żądanych danych, np. ustawa o udostępnianiu informacji o środowisku, to należy jej udzielić w tym innym trybie.
Pozwolenie na budowę może dotyczyć wybranych budynków, mogących samodzielnie funkcjonować. Jednak inwestor jest zobowiązany przedstawić projekt zagospodarowania terenu dla całego zamierzenia budowlanego.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Podmiot zobowiązany do udostępniania informacji publicznej powinien posiadać BIP. Brakuje jednak mechanizmów umożliwiających skuteczną kontrolę przestrzegania prawa.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Jesteśmy za biogazowniami, ale niekoniecznie w naszym sąsiedztwie. Społeczności lokalne często niechętnie, a nawet wrogo odnoszą się do budowy i funkcjonowania biogazowni w ich sąsiedztwie. To w dużej mierze skutek niewystarczających działań informacyjnych i edukacyjnych. Na szczęście, coraz częściej inwestorzy i władze samorządowe sięgają po sprawdzone metody komunikacji, budując zaufanie i współpracując z mieszkańcami oraz innymi zainteresowanymi stronami.
Wartość rynku zamówień publicznych sięgnęła 280 mld zł w 2023 r. i ciągle rośnie. Uczestniczy w nim około 30 tys. zamawiających. – To ogromna skala – powiedziała Agnieszka Olszewska, prezes Urzędu Zamówień Publicznych, która była gościem Tomasza Pietrygi w programie „Prawo dla profesjonalistów”.
Transpłciowość, szybkie rozwody, możliwość zaprzeczenia ojcostwa. To nie wątki z amerykańskiego serialu, tylko nasza polska rzeczywistość, także ta prawna.
Ingerencja organu nadzoru w uchwałodawstwo gminne może mieć miejsce tylko, gdy doszło do naruszenia prawa, a nie np. zasad celowości czy gospodarności.
Gdy wnioskodawca powołuje się na ogólne prawo do informacji publicznej, a istnieje inna szczególna podstawa do udostępnienia żądanych danych, np. ustawa o udostępnianiu informacji o środowisku, to należy jej udzielić w tym innym trybie.
Pozwolenie na budowę może dotyczyć wybranych budynków, mogących samodzielnie funkcjonować. Jednak inwestor jest zobowiązany przedstawić projekt zagospodarowania terenu dla całego zamierzenia budowlanego.
Polski paszport jest dość gorącym tematem. Wiele osób ze świata polityki czy biznesu ubiega się o niego – mówi mec. Piotr Sawicki z kancelarii, która reprezentowała Jessego Eisenberga w procedurze nadania polskiego obywatelstwa.
Podmiot zobowiązany do udostępniania informacji publicznej powinien posiadać BIP. Brakuje jednak mechanizmów umożliwiających skuteczną kontrolę przestrzegania prawa.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas