Reklama
Rozwiń
Reklama

Reforma planistyczna – jak interpretować przepisy przejściowe?

Przepisy przejściowe nowelizacji ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym nie są jednoznaczne. Pracownicy urzędów, wojewodowie, a także sądy administracyjne w różny sposób interpretują regulacje reformy planistycznej.

Publikacja: 08.04.2025 05:20

Reforma planistyczna – jak interpretować przepisy przejściowe?

Reforma planistyczna – jak interpretować przepisy przejściowe?

Foto: Adobe Stock

Od 24 września 2023 r., czyli wejścia w życie reformy planistycznej, wprowadzonej ustawą z 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (dalej: „nowelizacja” lub „reforma”), minęło półtorej roku. W tym czasie gminy kontynuowały prace nad miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz studiami uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Przystąpiono także do prac nad nowymi aktami prawnymi w tym zakresie.

Czy po wejściu w życie reformy planistycznej można przystąpić do opracowywania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego?

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Czy pracownik samorządowy może odmówić wykonania "innej pracy"?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Administracja
Kiedy pracownik samorządowy może wykonywać inną pracę?
Administracja
Beneficjent to nie organ – zasady finansów publicznych kontra zwykły obywatel
Administracja
Czy gmina może „pożyczyć” środki z funduszu socjalnego?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Administracja
Na dzieci spoza gminy nie można nakładać dodatkowej opłaty
Reklama
Reklama