Reklama

Reforma planistyczna – jak interpretować przepisy przejściowe?

Przepisy przejściowe nowelizacji ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym nie są jednoznaczne. Pracownicy urzędów, wojewodowie, a także sądy administracyjne w różny sposób interpretują regulacje reformy planistycznej.

Publikacja: 08.04.2025 05:20

Reforma planistyczna – jak interpretować przepisy przejściowe?

Reforma planistyczna – jak interpretować przepisy przejściowe?

Foto: Adobe Stock

Od 24 września 2023 r., czyli wejścia w życie reformy planistycznej, wprowadzonej ustawą z 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (dalej: „nowelizacja” lub „reforma”), minęło półtorej roku. W tym czasie gminy kontynuowały prace nad miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz studiami uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Przystąpiono także do prac nad nowymi aktami prawnymi w tym zakresie.

Czy po wejściu w życie reformy planistycznej można przystąpić do opracowywania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego?

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Zameldowany to nie zawsze stały mieszkaniec
Administracja
Skutki procesowe wniosku o uzupełnienie decyzji administracyjnej
Administracja
Czy zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego przez OSP jest zwolniony z PCC?
Administracja
Czy gmina może odliczyć VAT od zakupów dotyczących budowy parkingu?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Administracja
Czy zameldowanie na pobyt stały wystarczy, by wybrać sołtysa?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama