Reklama

Polska rodzina może płacić mniej za prąd

Społeczny Fundusz Klimatyczny i społeczności energetyczne pomogą obniżyć rachunki za energię.

Publikacja: 09.07.2025 05:20

Polska rodzina może płacić mniej za prąd

Polska rodzina może płacić mniej za prąd

Foto: Adobe Stock

Polska nie poradziła sobie najlepiej z wydatkowaniem przychodów z Europejskiego Systemu Handlu Uprawnieniami do Emisji (EU ETS). Większość środków przeznaczono na działania, które nie przyniosły realnych korzyści dla klimatu ani nie zapobiegły wzrostowi cen energii. Teraz Polska otrzyma blisko 65 mld zł ze Społecznego Funduszu Klimatycznego funkcjonującego w ramach EU ETS 2. To nowy system handlu emisjami UE, który ma objąć transport drogowy i budownictwo. Powinniśmy wykorzystać tę szansę i postawić na społeczności energetyczne – lokalne rozwiązania, które redukują koszty energii i przyspieszają transformację. Tylko czy polski rząd przestanie postrzegać społeczności energetyczne w kategorii ciekawego eksperymentu i dostrzeże w nich rozwiązanie systemowe?

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Przestępstwa przetargowe w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Administracja
Cienka granica między legalną współpracą a niedozwolonym porozumieniem
Administracja
WSA: opinia biegłego bez pouczenia organu nie jest dowodem w sprawie
Administracja
Kiedy konieczny jest otwarty nabór na stanowisko urzędnicze w samorządzie?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Administracja
Ruszyły nabory wniosków na ponadregionalne projekty dla Południowego Bałtyku
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama