Reklama
Rozwiń
Reklama

Nie dokonuje się zaległych wpłat do PPK

Pracodawca, który nie obliczył i nie pobrał wpłat do PPK w terminie wypłaty wynagrodzenia, nie może później naliczyć wpłat w podwójnej wysokości, nawet za zgodą pracownika. Może tylko zrekompensować pracownikowi poniesioną przez niego szkodę na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego.

Publikacja: 23.09.2025 04:15

Nie dokonuje się zaległych wpłat do PPK

Nie dokonuje się zaległych wpłat do PPK

Foto: Adobe Stock

- W dniu 1 sierpnia br. „zapisaliśmy” pracownika do PPK, ale – na skutek naszego błędu – od wynagrodzenia wypłaconego mu 28 sierpnia nie obliczyliśmy i nie pobraliśmy wpłat do PPK. Pracownik chce, abyśmy od wynagrodzenia wypłaconego mu we wrześniu obliczyli i pobrali wpłaty do PPK w podwójnej wysokości (za sierpień i za wrzesień). Czy możemy tak zrobić?

Nie. Wpłaty do PPK stanowią zawsze określony procent wynagrodzenia uczestnika PPK. Nie można obliczyć i pobrać wpłat do PPK w wyższej kwocie, nawet jeśli uczestnik PPK wyraził na to zgodę.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Czy pracownik samorządowy może odmówić wykonania "innej pracy"?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Administracja
Kiedy pracownik samorządowy może wykonywać inną pracę?
Administracja
Beneficjent to nie organ – zasady finansów publicznych kontra zwykły obywatel
Administracja
Czy gmina może „pożyczyć” środki z funduszu socjalnego?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Administracja
Na dzieci spoza gminy nie można nakładać dodatkowej opłaty
Reklama
Reklama