Aktualizacja: 20.06.2020 08:32 Publikacja: 20.06.2020 00:01
Foto: AdobeStock
Do rady gminy wpłynęła skarga na działalność wójta. A rada – na podstawie opinii komisji skarg, wniosków i petycji – podjęła uchwałę, w której uznała skargę za bezzasadną. O sposobie załatwienia skargi powiadomiono skarżącego. Jednak wojewoda, w trybie postępowania nadzorczego, uchwałę uchylił. Wskazał, że w sposób istotny narusza ona prawo poprzez niezgodność z dyspozycją art. 238 § 1 k.p.a. Przepis ten wskazuje jakie elementy musi obejmować zawiadomienie o załatwieniu skargi (m.in.: sposób w jaki skarga została załatwiona, a w przypadku odmownego załatwienia skargi – uzasadnienie faktyczne i prawne oraz pouczenie o możliwości ponownego wniesienia skargi). Tymczasem analizowana uchwała zawierała tylko jeden z wymaganych elementów – informację o uznaniu skargi za bezzasadną zawartą w § 1 uchwały. W trakcie postępowania nadzorczego, wojewoda wezwał przewodniczącego rady do przedłożenie uzasadnienia do uchwały celem ustalenia, czy pozostałe elementy wymagane w treści art. 238 § 1 k.p.a. są w tym dokumencie. Odpowiadając na wezwanie przewodniczący rady stwierdził, że „uzasadnienie do przedmiotowej uchwały wynika z przebiegu sesji oraz komisji".
EZD to systemy do elektronicznego zarządzania dokumentacją, które przyspieszają obieg dokumentów. Jednak w wielu...
Rozszyfrowanie skrótu EZD nie budzi wśród pracowników administracji problemów – to elektroniczne zarządzanie dok...
Dla udostępniania boiska należącego do stadionu miejskiego na rzecz klubu sportowego z przeznaczeniem na trening...
Czy w razie zakupu usługi analitycznej z zagranicy jednostka budżetowa JST jest zobowiązana do poboru zryczałtow...
Odbiór szkła i papieru nie stanowi dodatkowej usługi świadczonej przez gminę, a tym samym nie jest ona uprawnion...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas