Firmy muszą reagować na zmiany klimatyczne. To opłaci się wszystkim

Ewolucja biznesu w kierunku odpowiedzialności za środowisko i społeczeństwo, wynika z szeregu inicjatyw międzynarodowych i europejskich. W Polsce nie zauważa się jej, choć niebawem dotknie ona niemal wszystkich przedsiębiorców.

Publikacja: 20.05.2021 08:08

Firmy muszą reagować na zmiany klimatyczne. To opłaci się wszystkim

Foto: Adobe Stock

Na początek przypomnieć należy porozumienie paryskie, czyli ramową konwencję ONZ w sprawie zmian klimatu, która po wieloletnich negocjacjach została podpisana pod koniec 2015 r. Jej celem jest zahamowanie globalnego ocieplenia i przystosowanie się do niekorzystnych zmian klimatu. Konwencja zobowiązuje jej strony do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych i wskazuje mechanizmy ich monitorowania. Każda organizacja międzynarodowa (np. Unia Europejska) czy kraj będący stroną konwencji deklaruje swoje cele w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych (tzw. Nationally Determined Contributions, w skrócie NDC) i co pięć lat są one weryfikowane i aktualizowane. Obecnie ambitne cele stawiają sobie Stany Zjednoczone i Unia Europejska (neutralność klimatyczna do 2050 r.) a dalej za nimi inne kraje, w tym Chiny (2060 r.).

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Odpowiedzialny społecznie biznes to nie tylko zysk
Biznes
Ulga sponsoringowa dla firm – kto może z niej skorzystać?
Biznes
Do kiedy można zmienić formę opodatkowania? Kiedy lepszy ryczałt, a kiedy podatek liniowy?
Biznes
Najważniejsze zmiany w prawie własności intelektualnej
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Biznes
Masz biuro w domu? Odsetki od kredytu są kosztem
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego