Reklama

Renoma osoby prawnej - kiedy dochodzi do naruszenia dobrej opinii o przedsiębiorcy

Podanie krytycznej informacji naruszającej dobre imię czy renomę przedsiębiorcy nie będzie stanowiło naruszenia dobra osobistego, tylko wówczas, gdy informacja ta będzie prawdziwa.

Publikacja: 05.08.2021 16:30

Renoma osoby prawnej - kiedy dochodzi do naruszenia dobrej opinii o przedsiębiorcy

Foto: Adobe Stock

Renoma firmy to dobra opinia o kimś lub o czymś. Ale to także szczególne dobro niematerialne funkcjonujące w obrocie cywilnoprawnym. W ujęciu ekonomicznym renoma to pewna wartość niematerialnych aktywów przedsiębiorstwa, m.in. takich jak ogół cech, jakie konsumenci i kontrahenci przypisują danemu przedsiębiorcy, wizerunek przedsiębiorcy oraz przywiązanie konsumentów do produktów danego przedsiębiorstwa. Natomiast w ujęciu prawnym, renoma to przede wszystkim niematerialny składnik przedsiębiorstwa (tak m.in. postanowienie Sądu Najwyższego z 3 lutego 2016 r., V CSK 299/15, Legalis).

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Świąteczne zakupy z AI. Uwaga na pułapkę cen skrojonych na miarę
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Biznes
Teresa Siudem: Ochrona lasów – nowe obowiązki przedsiębiorców
Biznes
Nieprzemyślane rabaty? UOKiK może je zakwestionować
Biznes
Compliance – jak dowody należytej staranności decydują o wyniku sprawy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Rozporządzenie o wylesianiu (EUDR) – nowe obowiązki dla firm
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama