Aktualizacja: 05.08.2021 14:40 Publikacja: 05.08.2021 16:30
Foto: Adobe Stock
Renoma firmy to dobra opinia o kimś lub o czymś. Ale to także szczególne dobro niematerialne funkcjonujące w obrocie cywilnoprawnym. W ujęciu ekonomicznym renoma to pewna wartość niematerialnych aktywów przedsiębiorstwa, m.in. takich jak ogół cech, jakie konsumenci i kontrahenci przypisują danemu przedsiębiorcy, wizerunek przedsiębiorcy oraz przywiązanie konsumentów do produktów danego przedsiębiorstwa. Natomiast w ujęciu prawnym, renoma to przede wszystkim niematerialny składnik przedsiębiorstwa (tak m.in. postanowienie Sądu Najwyższego z 3 lutego 2016 r., V CSK 299/15, Legalis).
Nie wystarczą „dobre geny” rodziców, aby dziecko z powodzeniem poprowadziło rodzinny biznes. Przekazanie firmy w...
Przygotowanie następcy do roli lidera w firmie rodzinnej należy starannie zaplanować, aby zapewnić płynne przeję...
Komisja Europejska przedstawiła pakiet propozycji mających uprościć CBAM, zmniejszyć obciążenia administracyjne...
Niepewna sytuacja geopolityczna, ryzyko eskalacji konfliktów, niekonkurencyjność gospodarek UE – to czynniki, kt...
Projekty partnerskie to jedna z możliwych form realizacji przedsięwzięć współfinansowanych ze środków unijnych....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas