Renoma osoby prawnej - kiedy dochodzi do naruszenia dobrej opinii o przedsiębiorcy

Podanie krytycznej informacji naruszającej dobre imię czy renomę przedsiębiorcy nie będzie stanowiło naruszenia dobra osobistego, tylko wówczas, gdy informacja ta będzie prawdziwa.

Publikacja: 05.08.2021 16:30

Renoma osoby prawnej - kiedy dochodzi do naruszenia dobrej opinii o przedsiębiorcy

Foto: Adobe Stock

Renoma firmy to dobra opinia o kimś lub o czymś. Ale to także szczególne dobro niematerialne funkcjonujące w obrocie cywilnoprawnym. W ujęciu ekonomicznym renoma to pewna wartość niematerialnych aktywów przedsiębiorstwa, m.in. takich jak ogół cech, jakie konsumenci i kontrahenci przypisują danemu przedsiębiorcy, wizerunek przedsiębiorcy oraz przywiązanie konsumentów do produktów danego przedsiębiorstwa. Natomiast w ujęciu prawnym, renoma to przede wszystkim niematerialny składnik przedsiębiorstwa (tak m.in. postanowienie Sądu Najwyższego z 3 lutego 2016 r., V CSK 299/15, Legalis).

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: W jakiej formie złożyć sprawozdanie finansowe fundacji rodzinnej?
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Obowiązki sprawozdawcze fundacji rodzinnych. Termin mija w czerwcu
Biznes
Local content a zamówienia publiczne
Biznes
Kiedy siła wyższa zwalnia z odpowiedzialności za niewykonanie zobowiązania
Biznes
Zakup leków na receptę w aptece internetowej – wyrok TSUE