Nie można sztucznie dzielić usług, żeby ograniczyć koszty

Jednym z modeli biznesowych organizacji zakupów jest wyodrębnienie wyspecjalizowanych podmiotów. Czynności składające się na usługi organizacji zakupów powinny być ocenione kompleksowo. Nie można ich traktować jako odrębnych usług.

Aktualizacja: 17.08.2021 14:48 Publikacja: 17.08.2021 11:48

Nie można sztucznie dzielić usług, żeby ograniczyć koszty

Foto: Adobe Stock

W sierpniu 2020 r., spółka wystąpiła o interpretację przepisów o CIT dotyczących ograniczenia w rozliczaniu kosztów przy tzw. usługach niematerialnych. Wyjaśniła, że jest producentem podzespołów i części dla branży samochodowej (automotive). Należy do międzynarodowej grupy kapitałowej. W jej ramach przyjęty został model biznesowy, zakładający standaryzację i centralizację procesów wsparcia spółek. Dla osiągnięcia korzyści skali, procesy takie są najczęściej skoncentrowane w dedykowanych podmiotach, które następnie świadczą je na rzecz pozostałych.

Pozostało 90% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Teresa Siudem: Plusy i minusy fundacji w Liechtensteinie
Biznes
Czy warto założyć fundację prywatną w Liechtensteinie?
Biznes
Centralizacja polityki spójności nie pomoże przedsiębiorcom
Biznes
Dyrektywa NIS 2 – początek nowej ery cyberbezpieczeństwa w UE
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Biznes
Podział spółki przez wyodrębnienie – jak wykorzystać nowe rozwiązanie?
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje