Nie można sztucznie dzielić usług, żeby ograniczyć koszty

Jednym z modeli biznesowych organizacji zakupów jest wyodrębnienie wyspecjalizowanych podmiotów. Czynności składające się na usługi organizacji zakupów powinny być ocenione kompleksowo. Nie można ich traktować jako odrębnych usług.

Aktualizacja: 17.08.2021 14:48 Publikacja: 17.08.2021 11:48

Nie można sztucznie dzielić usług, żeby ograniczyć koszty

Foto: Adobe Stock

W sierpniu 2020 r., spółka wystąpiła o interpretację przepisów o CIT dotyczących ograniczenia w rozliczaniu kosztów przy tzw. usługach niematerialnych. Wyjaśniła, że jest producentem podzespołów i części dla branży samochodowej (automotive). Należy do międzynarodowej grupy kapitałowej. W jej ramach przyjęty został model biznesowy, zakładający standaryzację i centralizację procesów wsparcia spółek. Dla osiągnięcia korzyści skali, procesy takie są najczęściej skoncentrowane w dedykowanych podmiotach, które następnie świadczą je na rzecz pozostałych.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Które dziecko ma smykałkę do biznesu
Biznes
Sukcesja. Jak przygotować następcę do roli lidera?
Biznes
CBAM: projekt zmian mechanizmu dostosowywania cen na granicach
Biznes
Podatek od wyjścia – co trzeba wiedzieć przed relokacją biznesu?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Partnerstwo w projektach unijnych – prawo, praktyka, orzecznictwo