Ochrona praw własności intelektualnej w e-commerce

Większość aktywów przedsiębiorcy prowadzącego sprzedaż w internecie stanowią prawa własności intelektualnej, które dostępne są dla wszystkich, co ułatwia powielanie pomysłów i rozwiązań. Ale nawet przy ograniczonym budżecie można skorzystać z różnych środków ich ochrony, dostosowując je do rodzaju i zakresu działalności.

Publikacja: 16.12.2021 13:03

Ochrona praw własności intelektualnej w e-commerce

Foto: Adobe Stock

Na wysoce konkurencyjnych rynkach o sukcesie przedsiębiorcy często decyduje umiejętność odróżnienia się i zbudowania trwałej więzi z klientami. Służą temu oznaczenia takie jak firma, godło, czy w realiach handlu elektronicznego: marka i logo. Powinny być one różnorodne, co w założeniu umożliwia identyfikację przedsiębiorców, przedsiębiorstw lub towarów i usług, sygnowanych tymi oznaczeniami.

Ochrona oznaczeń – kluczowa kwestia

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Chcesz odzyskać dług? To zacznij działać
Biznes
Dostępność cyfrowa usług. Jak przygotować się do zmian?
Biznes
Co zmieni pakiet Omnibus?
Biznes
Zdolność aportowa – co może być wkładem niepieniężnym do spółki z o.o.
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Spór z kontrahentem? Istnieje lepsza alternatywa dla sądu powszechnego