Aktualizacja: 28.06.2025 16:01 Publikacja: 21.01.2022 12:48
Hakerzy coraz częściej zdobywają osobiste dane klientów firm.
Foto: Adobe Stock
Skala utraconych korzyści dla każdej z zaatakowanych firm wyniosła ok. 146 tys. dolarów czyli prawie 600 tys. zł – wynika z badania Coleman Parkes Research, które zrealizowano na zlecenie Allot, jednego z globalnych liderów oferujących rozwiązania w obszarze cyberbezpieczeństwa.
Przestępcy coraz częściej atakują małe i średniej wielkości firmy ponieważ są one dla nich łatwym i atrakcyjnym celem. Nie mają takich zabezpieczeń jak korporacje, a jednocześnie skala potencjalnych korzyści z udanego ataku jest większa niż w przypadku działań wymierzonych w zwykłych ludzi. Stąd duża liczba cyberataków - najczęściej z wykorzystaniem złośliwego oprogramowanie typu malware (64 proc. wskazań) oraz oprogramowania ransomware (34 proc.). Często dochodzi także do ataków na skrzynki pocztowe (22 proc.), z wykorzystaniem wirusów (20 proc.) oraz phishingu (18 proc.).
Ataki ransomware, czyli szyfrujące pliki na komputerach bądź wykradające cenne dane i wymuszające od ofiar zapła...
Nowe badanie przeprowadzone przez IBM, dotyczące transformacji chmurowej, wykazało istotną zmianę potrzeb biznes...
Cyberataki, których od momentu wybuchu pandemii doświadczyło pół miliona Polaków, to piąte najpoważniejsze zagro...
W erze cyfrowego obiegu dokumentów średnie firmy wciąż są mocno przywiązane do papieru.
E-podpis planuje wdrożyć 64 proc. firm z sektora MŚP. 22 proc. z nich już korzysta z podpisu elektronicznego, a...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas