Aktualizacja: 19.03.2025 17:05 Publikacja: 21.01.2022 12:48
Hakerzy coraz częściej zdobywają osobiste dane klientów firm.
Foto: Adobe Stock
Skala utraconych korzyści dla każdej z zaatakowanych firm wyniosła ok. 146 tys. dolarów czyli prawie 600 tys. zł – wynika z badania Coleman Parkes Research, które zrealizowano na zlecenie Allot, jednego z globalnych liderów oferujących rozwiązania w obszarze cyberbezpieczeństwa.
Przestępcy coraz częściej atakują małe i średniej wielkości firmy ponieważ są one dla nich łatwym i atrakcyjnym celem. Nie mają takich zabezpieczeń jak korporacje, a jednocześnie skala potencjalnych korzyści z udanego ataku jest większa niż w przypadku działań wymierzonych w zwykłych ludzi. Stąd duża liczba cyberataków - najczęściej z wykorzystaniem złośliwego oprogramowanie typu malware (64 proc. wskazań) oraz oprogramowania ransomware (34 proc.). Często dochodzi także do ataków na skrzynki pocztowe (22 proc.), z wykorzystaniem wirusów (20 proc.) oraz phishingu (18 proc.).
Ataki ransomware, czyli szyfrujące pliki na komputerach bądź wykradające cenne dane i wymuszające od ofiar zapłatę okupu, stają się obecnie największą bolączką wielu biznesów. Najmocniej zagrożenie to odczuwa branża handlowa.
Nowe badanie przeprowadzone przez IBM, dotyczące transformacji chmurowej, wykazało istotną zmianę potrzeb biznesowych przedsiębiorstw. Zaledwie 3 proc. respondentów przyznaje, iż korzysta wyłącznie z jednego dostawcy usług chmurowych.
Cyberataki, których od momentu wybuchu pandemii doświadczyło pół miliona Polaków, to piąte najpoważniejsze zagrożenie, z którym musi mierzyć się współczesny świat.
W erze cyfrowego obiegu dokumentów średnie firmy wciąż są mocno przywiązane do papieru.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
E-podpis planuje wdrożyć 64 proc. firm z sektora MŚP. 22 proc. z nich już korzysta z podpisu elektronicznego, a prawie trzy razy więcej planuje taką inwestycję w ciągu maksymalnie 3 lat.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Polskie małe i średnie firmy liczą na wsparcie banków w rozwoju – wynika z najnowszego raportu „Potrzeby w zakresie bankowości małych i średnich przedsiębiorstw, grudzień 2024” stworzonego przez zespół Visa Consulting & Analytics.
Siemens ogłosił radykalne cięcia w swoich światowych oddziałach w związku z osłabieniem popytu, zwłaszcza w Niemczech i Chinach. Gigant zwolni około 5600 osób w dziale Digital Industries oraz 450 w firmie zajmującej się ładowaniem pojazdów elektrycznych.
Linie lotnicze Emirates zwiększają siatkę połączeń obsługiwanych przez airbusy A350. Niedługo rozpoczną one loty do siedmiu miast na Bliskim Wschodzie, w Europie i - pierwszy raz - w Afryce i Azji Południowo-Wschodniej.
Jest najbogatszym człowiekiem. Mógł pozostać wizjonerem technologii i biznesu, ale było mu mało. Teraz zbiera żniwo swej ideologicznej krucjaty. Rośnie liczba ataków na auta, ładowarki i salony Tesli. Hakerzy zaś uderzyli w X.
Podczas rozmowy telefonicznej amerykańskiego prezydenta z rosyjskim dyktatorem, tajemniczy inwestor wprowadził na moskiewski parkiet akcje Gazpromu o równowartości 60 mln zł. Wycena koncernu obniżyła się o 3,3 proc. Także inne spółki należące do rosyjskiego państwa i oligarchów potaniały.
Google ogłosiło powstanie dwóch modeli AI opartych na Gemini 2.0 i zaprojektowanych z myślą o robotach. Wykorzystanie sztucznej inteligencji ma im dawać możliwość wykonywania czynności zarezerwowanych dotąd tylko dla człowieka. Firma chwali się, że dzięki Gemini Robotics i Gemini Robotics-ER sztuczna inteligencja, obecna do tej pory w świecie cyfrowym, wkracza do świata fizycznego.
Toyota Corolla, czyli najlepiej sprzedający się nowy samochód w Polsce, przeszedł delikatne zmiany. Nie ze wszystkich klienci się ucieszą. W przyszłym roku na rynek może wejść następca tego modelu.
Chcę, żeby za pięć lat, kiedy ktoś zapyta przechodnia na ulicy, co to jest BYD, ta osoba odpowiedziała: to firma europejska. I żebyśmy byli tu postrzegani jako firma technologiczna. Wtedy będę szczęśliwa – mówi Stella Li, wiceprezes chińskiej BYD Co. Ltd.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas