Aktualizacja: 27.04.2025 12:35 Publikacja: 15.12.2021 13:03
W ostatnim roku niemal co druga placówka handlowa doświadczyła prób wymuszenia cyber okupu.
Foto: Adobe Stock
To ona najczęściej ze wszystkich doświadcza tego typu ataków. Według analizy ekspertów Sophos, aż 44 proc. firm tego sektora doświadczyło w ostatnim roku cyberataku, w którym przestępcy zaszyfrowali dane i żądali okupu za ich odblokowanie. Koszty związane z obsługą tych zdarzeń, w tym przestoje, naprawa systemów IT czy odpływ klientów, wynosiły średnio prawie 2 mln dol.
Firmy z branży handlowej przechowują wiele poufnych danych osobowych klientów. Cyberprzestępcy mogą sprzedać je na czarnym rynku lub wykorzystać w kolejnych atakach. Pandemia i sezon świąteczny dodatkowo ułatwiają atakującym zadanie – skokowo wzrasta liczba transakcji online i ruch na stronach internetowych sklepów. Dziś prawie 2/3 firm z branży, które nie doświadczyły ataku ransomware w ubiegłym roku, spodziewa się go w przyszłości.
Nowe badanie przeprowadzone przez IBM, dotyczące transformacji chmurowej, wykazało istotną zmianę potrzeb biznes...
Kluczowe dla działania przedsiębiorstwa, a także jego dalszej przyszłości jest odpowiednie i skuteczne zabezpiec...
W erze cyfrowego obiegu dokumentów średnie firmy wciąż są mocno przywiązane do papieru.
E-podpis planuje wdrożyć 64 proc. firm z sektora MŚP. 22 proc. z nich już korzysta z podpisu elektronicznego, a...
Na początku 2021 r. Europol oraz organy ścigania ośmiu krajów połączyły siły, by zlikwidować rozproszoną infrast...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas