Zgodnie z definicją zawartą w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych utworem jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia. Do tej szerokiej kategorii zaliczane są również programy komputerowe.
Sama zaś gra komputerowa stanowi w istocie pewien „zbiór” elementów chronionych jako utwory na podstawie wspomnianej ustawy. Ochronie podlega zarówno program komputerowy stanowiący niejako podstawę gry, jak też przykładowo grafika, ścieżka dźwiękowa, dialogi, lub postacie. Również twórcze zestawienie tych elementów, a więc właśnie gra komputerowa, może stanowić chroniony utwór. W związku z tym, że na grę komputerową składa się wiele odrębnych utworów, precyzyjne uregulowanie kwestii praw do nich jest kluczowe dla podmiotu, który w ramach swojej działalności umożliwił stworzenie gry.