Siła znaków towarowych jest różna i może się zmieniać

Budując swoją markę na lata warto zastanowić się w jakie oznaczenie chcemy inwestować i dobrze to przemyśleć.

Publikacja: 27.10.2022 22:00

Siła znaków towarowych jest różna i może się zmieniać

Foto: Adobe Stock

Znak towarowy to rodzaj prawnie dozwolonego monopolu. Jak bardzo jest on rozległy zależy nie tylko od ram ustawowych prawa znaków towarowych, ale i od siły konkretnego znaku towarowego. W uproszczeniu prawo określa jego granice jako możliwość zakazywania używania znaku identycznego lub podobnego dla identycznych lub podobnych towarów o ile istnieje ryzyko wprowadzenia odbiorcy w błąd. Siła znaku doprecyzowuje zakres ochrony przewidzianej dla znaku przez prawne regulacje. Innymi słowy, zakres faktycznej wyłączności jaką dany znak towarowy daje, zależy także od jego siły.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Wyjątkowo zimny maj, czyli BHP a warunki pogodowe
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
BHP a praca w różnych warunkach pogodowych – czasem słońce, czasem deszcz
Biznes
Menedżer odpowie za zobowiązania spółki z o.o.
Biznes
Wybór metody zbiórki opakowań jest istotny, ale nie ostateczny
Biznes
Precedensowa kara za greenwashing i nadchodzące wyzwania EUDR