Aktualizacja: 12.07.2025 18:25 Publikacja: 08.11.2022 02:00
Foto: Adobe Stock
W marcu 2018 r. w miejscowości Tempe w stanie Arizona (USA) samochód wyposażony w pokładowy system sztucznej inteligencji (SI) śmiertelnie potrącił 49-letnią kobietę, która wtargnęła na jezdnię, prowadząc rower. Choć wcześniej miały już miejsce nieszczęśliwe zdarzenia z udziałem samochodu autonomicznego, był to pierwszy wypadek śmiertelny. To wydarzenie nasiliło debatę na temat etycznych aspektów sztucznej inteligencji, a także odpowiedzialności za szkody wyrządzone jej działaniem. Po czterech latach od wypadku w Tempe Unia Europejska przedstawiła propozycję regulacji problematyki odpowiedzialności SI.
Prawo wspólnika do reprezentacji spółki jawnej ma charakter majątkowy niepieniężny i taki charakter ma sprawa o...
Usuwanie zbędnej biurokracji i ułatwienia w prowadzeniu biznesu – to założenia ustawy deregulacyjnej. Większość...
Od 13 lipca 2025 roku przedsiębiorcy będą mogli zdalnie zawierać umowy leasingu. Umowa leasingu będzie mogła być...
Uproszczenie zasad wykonywania działalności gospodarczej – to główny cel tzw. ustawy deregulacyjnej. Większość j...
Orzeczenia wydane 2 lipca 2025 r. przez SUE potwierdzają ochronę znaku towarowego Testarossa w odniesieniu do sa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas