Reklama

Zakupu firmowego samochodu lepiej nie odkładać

Każdy miesiąc zwłoki w planowanej wymianie pojazdu na nowy to perspektywa coraz większych wydatków. Wpływają na to rosnące stopy procentowe podnoszące koszt finansowania.

Publikacja: 17.11.2022 22:40

Zakupu firmowego samochodu lepiej nie odkładać

Foto: Fotorzepa, Robert Przybylski

Sprzedaż nowych samochodów osobowych nie może wrócić do poziomu sprzed kryzysu. A trzeba pamiętać, że jej wielkość zależy głównie od popytu ze strony firm, bo to one kupują zdecydowaną większość aut. Jak podsumował Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, w 2021 r. łączna sprzedaż nowych samochodów osobowych dla nabywców instytucjonalnych wyniosła 331 tys. i była prawie o 16 proc. niższa niż w ostatnim roku przed pandemią.

W tym roku sytuacja się nie poprawiła, bo ograniczona dostępność samochodów spowodowana spadkiem produkcji mocno zaburza popyt. W pierwszym półroczu 2022 firmy kupiły niespełna 150 tys. aut, czyli o 16,5 proc. mniej niż w tym samym czasie rok wcześniej.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Jakich formalności dopełnić zbywając przedsiębiorstwo spółki lub jego część?
Reklama
Reklama