Aktualizacja: 04.07.2025 07:29 Publikacja: 01.12.2022 22:38
Foto: Adobe Stock
Państwowa Inspekcja Pracy (PIP) jest instytucją powołaną m.in. do kontrolowania przestrzegania przepisów prawa pracy, w szczególności przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów dotyczących legalności zatrudnienia. Co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy kontroli. Z danych PIP wynika, że liczba kontroli oraz decyzji wydanych w ich wyniku wzrasta. PIP prowadzi kontrole na podstawie:
- przepisów ustawy z 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy (Ustawa o PIP) oraz
Członek zarządu ma prawo zakończyć współpracę ze spółką, którą zarządza. Przy rezygnacji musi jednak dopełnić od...
Decyzja o rezygnacji z funkcji członka zarządu powinna być przemyślana i poprzedzona oceną skutków prawnych i or...
W stosunku do środków z KPO brak jest ogólnych wytycznych regulujących zasady przygotowania i prowadzenia postęp...
Brak precyzyjnych, pisemnych regulacji w zakresie zasad współpracy pomiędzy członkami rodziny może prowadzić do...
Jednym z najistotniejszych elementów procesu sprzedaży udziałów lub akcji jest dogłębny i profesjonalny proces w...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas